bewegelijkheid

A

Anoniem

Guest
Goeiemorgen,

Mijn kleine beeb is volgens mij een echte slaapkop.
Ik lees van ( bijna ) iedereen dat de kleine zo bewegelijk was en showtjes weg lig te geven.
Bij de laatste 2 echo's van mij, bij 12.5 ( nekplooimeting ) en 14.5 wkn sliep de kleine.
Bij 12.5 wkn had ik de nekplooimeting en moest de kleine wakker geschud worden ( het was ook belachelijk vroeg hoor, 7:30  ). Bij  14.5 wkn lag het lekker op zijn zijde met het ruggetje naar ons toe. Het dacht denk ik; als ik maar stil genoeg blijf liggen dan gaan ze misschien wel weg hahahahaha.

Nu las ik bij mij op het Oktober forum dat iemand schreef dat een bewegelijk kindje een goed teken is.

Nou  kan je volgens mij altijd wel iets  zoeken om je zorgen over te maken ( ik wel in ieder geval). Maar is het nou gewoon een slaapkopje ( vasthouden dan dat ritme als het geboren is, en dan m.n. 's nachts ) en moet ik niet zo zeuren en piepen of........

Over 2,5 wk, 8 Mei, ga ik naar de VK, dan wil ik het ook nog even vragen.

Ik kan niet wachten totdat ik getrappel voel in mijn buik. Lijkt me  zo'n heerlijk gevoel en iedere keer weer een bevestiging van; kijk mama ik ben er nog.

Vanaf hoeveel wkn kan je het eigenlijk voelen? Het is mijn 1ste zwangerschap en heb geen speklaagje rondom mijn buik(  ik heb gehoord dat je het dan wat eerder kan voelen  ).

Kruimel

Hoi Kruimel,

Ik zelf voelde mijn kleintje rond de 16e week voor het eerst, en ook voor mij is het de 1ste. Toen ik de 1ste keer naar de vk ging was ik 11 wk en 4 dagen en toen zat hij overeind te zwaaien. De 2e keer 3 weken later lag ie op zijn buik te schoppen met zijn kontje omhoog. En bij de 3e echo dat was de 20 weken echo toen lag hij op zijn buik ook te trappen en te doen. En toen vertelde de Vk ook aan mij dat de placenta aan de achterzijde ligt waardoor je de baby eerder voelt en vaker.

Dus het ligt er ook een beetje aan waar de placenta ligt volgens de Vk dan he. Maar een rustig slapend kindje hoeft niks te betekenen hoor wacht waar zometeen begint de kleine te schoppen en houdt ie niet meer op en ben je ff blij als ie stil is. Maar de eerste keer voelen is wel magisch hoor. In het begin voelde ik echt plopjes en moest er echt voor gaan liggen op de bank of op bed na een werkdag en dan voelde ik hem. Maar nu is het de hele dag of ik nu zit loop of lig ik voel hem heel vaak.

Nog een fijne zwangerschap toegewenst.

Gr Fruit Girl 23 wk en 1 dag

Ik heb wel een speklaag en voelde mijn kleine met 14 wk .mijn zoontje voelde ik met 20 wk.Het heeft ook met de ligging van de placenta te maken.Die van mij ligt op de rugzijde en bij mijn zoontje op de buikzijde

Hee Kruimel,

Je hoeft je helemaal geen zorgen te maken hoor. Ik ben zwanger van de derde
en ik voelde het kindje bij de ene zwangerschap veel sneller dan bij de andere.
Bij mijn tweede dochter voelde ik haar pas bij 22 wkn. Mijn placenta lag toen voor.
Bij mijn eerste dochter voelde ik al wat met 15 wkn, en nu met dit kindje met een week
of 16 pas goed.
En het is toch ook hoopgevend als je kindje nu veel slaapt?(wie weet slaapt het straks ook heerlijk door). Ik zou me daar inderdaad niet zo druk over maken. Volgens mij zegt slaperig of niet namelijk niks over de gezondheid van je kindje.
geniet lekker van je zwangerschap!
groetjes Daan

Hoi Kruimel,
Ik heb een beetje hetzelfde als jij. Mijn andere drie kids waren altijd hyperactief in de buik. Ik heb bij hun echt geen echo gehad waar ze stil lagen, maar deze is effe iets anders. Ik moet elke keer goed kijken en zie dan gelukkig het hartje kloppen, want verder ligt hij/zij compleet stil. Ook bij de nekplooimeting sliep mijn kindje en werd ook niet wakker.
Ik ben ook benieuwd wanneer ik het kindje ga voelen. Mijn eerste was met 18 weken, de andere twee met 16 weken, maar nu ligt mijn placenta voor. Ik hoop wel dat ik duidelijk leven ga voelen, dat vind ik het leukste van zwanger zijn, dat gefriemel en gedraai in je buik.
Ivy

halllo
de eerste zwangerschap voelde ik het rond 20 week voor het eerst
en nu met de tweede paar keer rond 12 week en nu vaker met 16/17 week.
bij mijn eerste zwangerschap bewoog mijn kindje niet heel veel maar 1tot 2 keer per dag erg weinig, maar is gezond geboren dus hoeveel ze bewegen zegt niks.
groetjes marielle

Terug
Bovenaan