bewegen baby

hoi meiden,

Ik maak me een beetje zorgen over de bewegingen van de baby. Ik ben nu 32 weken en ik heb toch echt het idee dat ik minder beweging voel dan een paar weken geleden.

Ook op momenten dat ik m normaal wel voel heb ik het idee dat ik niet veel meer voel. Hij zou nu juist toch meer moeten gaan bewegen?

Ik voel m wel leven, een paar keer per dag (6 tot 10 keer) een trappeltje. Maarik hoor van andere moeders dat ze soms bont en blauw getrapt worden. Hoe is dit bij jullie. Ik ga gelukkig morgen naar de vk.

liefs Marijke
 
hoi marijke
ik voel ook af en toe wat minder leven. ik denk dat ie dan aant slapen is, hij/zij heeft nog veel rust nodig om te groeien denk ik.
ik ben nu 21 weken, en soms voel ik ff iets harder een trapje en soms maar vage bewegingkjes.
jij bent 32 weken he? het kan best dat ie nu wat minder plaats heeft om zich helemaal te kunnen uitleven...ik zou me niet al te druk maken.het ene kind is ook drukker als het andere... en als je dat wel doet en je twijfelt heel erg ff je vk bellen.
veel succes en liefs van sandy
 
Volgens mij verschilt het bij iedereen, gewoon even vragen. De mijne is meestal druk (en dat is bij 34 weken niet echt fijn) maar als ik zelf druk ben merk ik dat de kleine minder druk is, waarschijnlijk minder ruimte.
 
Hoi Marijke,

Ik denk zelf dat je het zou moeten overleggen met de vk, nu maak ik me zelf vrij snel zorgen, vaak voor niks, maar ik denk maar beter voorkomen dan genezen. Als je het in de hele zwangerschap niet zo veel zou voelen zou het denk ik niet uitmaken, maar ik heb altijd gehoord dat je erop moet letten of het kindje met dezelfde regelmaat blijft bewegen. Ik zou het gewoon vragen. Ik ben er zo een waarvan de longen het lijf uit getrapt worden, maar als dit minder zou worden ging ik echt naar de vk. Maar ja, dat ben ik...

Groetjes Angela
 
Ik keek toevallig gisteren in de zwangerschapskalender op deze site.
En daar stond dat met 31 weken je kindje wat minder ruimte krijgt en dus wat minder gaat bewegen.
als je het echt niet vertrouwd, gewoon de vk bellen hoor.!!
 
ik herken dat wel hoor, mijn dochtertje was in mijn buik altijd erg rustig, als ik dan inderdaad verhalen hoorde van blauwe plekken enzo, dat heb ik nooit gehad hoor! Dus ik zou met niet zoveel zorgen maken, maar je kunt wel zelf even bijhouden op een vrije dag bijv.hoe vaak je je baby voelt bewegen, toen ik dat ging doen was dat vaker dan dat ik dacht!

gr sandra
 
Terug
Bovenaan