bewegen baby

A

Anoniem

Guest
Dag allemaal,

Heb weleens eerder iets geschreven op dit forum, maar dat was in de zomer. Af en toe kom ik hier even kijken, maar ik reageer eigenlijk nooit. Nu heb ik echter een  vraagje waarvan ik niet zo goed weet aan wie ik dat zou moeten stellen, dus daarom maar hier: De afgelopen dagen heb ik regelmatig last van menstuatiekrampen, niet regelmatig en niet vaker dan een paar keer. Vanmiddag heb ik al een uur of 2 lang last van krampen, ongeveer om de  20 minuten. Niet erg en niet pijnlijk, maar ze zijn er wel.  Ik ga er niet vanuit dat dit het begin van  de bevalling  is, maar ik hou het wel in de gaten. Wat ik wil weten is: als de bevalling begint, voel je de baby dan nog bewegen? Of heeft zo'n kleintje dan ook in de gaten dat er vanalles aan de hand is en  houdt ie zich dan koest?  Ik voel m vanmiddag nog hartstikke goed,  vandaar dat ik het vraag. Dit is mijn eerste zwangerschap, dus heb geen flauw benul. Oh ja, ben 37 weken zwanger.

groetjes

Hoi,

Het kunnen voorweeen zijn, en meestal beweegt het kindje tijdens een wee niet maar tussen de weeen door kun je het soms nog wel   voelen maar dat zal per vrouw en kind verschillend zijn.
Als je twijfelt bel je gewoon je verloskundige of huisarts daar zijn ze tenslotte voor

groetjes Annemarie

Hoihoi,

Herken helemaal wat je beschrijft.
Ben zelf 38 weken zwanger van de eerste en heb die krampen inmiddels al twee weken met enige regelmaat.

Voorweeën, aldus mijn verloskundige over mijn situatie.
Dat wil echter niet zeggen dat  ik binnenkort al beval, is alleen een teken dat  mijn lichaam bezig is zich voor te bereiden.
Soms wel erg vervelend, dat geef ik toe.
Rusten, eventueel een warme kruik of iets dergelijks, wil wel helpen.

Zou het hoe dan ook bij je eigen verloskundige aangeven.
Zegt natuurlijk wel  iets over hoe het met je gaat.
Maar heb je al aan een blaasontsteking gedacht?!?
Kan ook erg goed. Even urine laten nakijken bij je huisarts, kun je dat wellicht al uitsluiten.

Hoe dan ook: succes!!

Jennifer

Ik weet niet of dat bij iedereen het geval is maar ik voelde mijn baby tijdens de hele bevalling nog bewegen echt apart gevoel hoor! Want aan de ene kant weet je dit is het en aan de andere kant wil je dat gevoel nog niet missen van dat bewegen!

Vk zei dat het normaal was, ik had ook weleens ergens gehoord dat de baby stil wordt tijdens de bevalling haha

Maar wat je zegt kunnen voorweeen zijn of idd weeen, mijn ervaring met de voorweeen (heb er niet zoveel gehad en alleen in de vorm van rugweeen net als tijdens de bevalling) is dat ze vrij heftig waren meteen en echt weeen bouwen zeg maar op in heftigheid, maar ook dit zal niet bij iedereen hetzelfde zijn! moeilijk he wat je nu moet voelen bij zo;n eerste? het is dat ik slijm begon te verliezen anders had ik ook getwijfeld of het het begin was hoor!

liefs Daantje

dag dames,

Dank voor jullie reactie! De buikkrampen hebben tot gisteravond geduurd, heb vannacht gewoon lekker geslapen en vandaag is het een stuk rustiger. Vandaag had ik ook de reguliere wekelijkse afspraak met de verloskundige, dus heb het wel verteld. Ze gaf aan dat het lichaam aan het oefenen is (oa wat jullie dus ook al zeiden) en raadde me aan om wel even te laten testen of ik geen blaasontsteking heb, omdat het wel behoorlijk rommelt. In ieder geval bedankt voor het meedenken. Het is inderdaad lastig om te weten wat nou een wee is en wat een oefenwee. Nogmaals: geen flauw benul, haha! Toch hoor je ook vaak dat je het wel weet als de bevalling begint... Nou ja, daar moet ik dan maar op vertrouwen . Ben alleen zo verdomd nieuwsgierig naar dit kleine mensje, wat mij betreft mag het wel beginnen! Maar dat herkennen jullie vast!

groetjes!

Terug
Bovenaan