Je kan makkelijk blijven sporten, okk in de sportschool. Ik heb tot 38 weken dit gedaan. Ook krachttraining! Alleen dan met dumbells van 8kilo ipv +10 bijv.
je kunt lekker blijven squaten, schuine buikspieren etc doen. Daarnaast deed ik vooral conditie ook. Dus lekker op de crosstrainer en fietsen. Ook ging ik 1 keer per week naar bootcamp (gewoon aangeven dat je zwanger bent dan krijg je eventueel een andere oefening als je iets moet doen wat niet handig is voor een zwangere vrouw) en ging ik 1 keer per week naar Zumba. Zumba heb ik tot 28 weken ofzo gedaan. Kreeg hier wat harde buiken van. Bootcamp heb ik tot 34 weken gedaan. Vooral lekker blijven doen waar je je goed bij voelt. Ik heb nul last gehad van rugpijn of bekkenpijn dus heb tot de dag voor m’n bevalling nog in de paardenstallen gestaan (41 weken) heb paarden en die moesten ook gelongeerd worden. Ging allemaal prima. Ik wandelde ook lekker veel!
je moet maar zo zien. Een cheeta of een antilope zijn ook zwanger en rennen ook nog. Je bent zwanger, niet gehandicapt. Sterker nog. Ze geven zelfs het advies dat als je niets sportte, je het in je zwangerschap maar eens moest gaan doen! Het gaat je echt helpen bij je bevalling en je herstel!
oh en trouwens. Ik was tot 15weken ook echt een mega dweil, bizar moe en enorm misselijk met overgeven dus vanaf week 6 tot week 15 ook echt NIKS kunnen doen. Daarna gewoon weer lekker opgepakt want ging me toen vanaf week 15 echt een heeeeel stuk beter voelen.
En trek je niets aan van mensen die zeggen: sporten? Zou je dat nou wel doen, je bent zwanger. Juist lekker doen!!! Heel goed voor jou maar ook voor je baby. Ik heb een bizar zware bevalling gehad maar mijn meisje heeft er nul last van gehad (bleef keurige hartslag houden) en volgens de dokters had dat mede te maken met mijn en haar goede conditie. Ook je baby maak je ‘fit’. En vind het lekker dat sporten want wordt op die manier lekker gewiegd haha!
luister naar je lijf. Je voelt vanzelf wat wel en niet meer kan. Mijn vriendin kon nog roeien in de sportschool tot zeker 30-32 weken. Daar ben ik al veel eerder mee gestopt. Voelde niet ok. Oh en heb ook nog hardgelopen 1 keer per week tot een week of 20 zeker, ongeveer 5-7 km met wel wandelen tussendoor en niet te hoog tempo.