bewegen van baby

Hallo zwangere metgezellen
Ik heb even een vraagje ik ben nu bijna 16 wkn zwanger en ik vraag me af wanneer jullie jullie baby voor het eerst gevoeld hebben en hoe dit voelt.
Ik heb zelf momenteel een blaasontsteking en ook nogal last van bandenpijn en naast dat ik daar dus een boel last van heb, weet ik eigenlijk niet of ik mijn kindje al gevoeld heb.
Dus als iemand mij kan vertellen hoe dat voelt zou ik dat wel fijn vinden.
Verder wil ik graag weten of iemand tips heeft bij bandenpijn?

Heel veel groetjes van leentje
 
Meestal voel je de baby rond de 20ste week (ruim genomen), maar dat is ook nog afhankelijk van het feit of je een voorliggende placenta hebt of niet. Indien dat het geval is, kan het nog veel langer duren voor je de baby voelt. Persoonlijk voelde ik ons kindje toen ik 19 weken en 3 dagen zwanger was. Er zijn gevallen bekend van vrouwen die hun kind al in een eerder stadium voelden omdat het een tweede of volgende zwangerschap was en zij zodoende wisten wat ze ongeveer moesten voelen. Er zijn vrouwen die beweren dat ze met 12 weken al iets voelde, maar gezien de grootte van de vrucht lijkt me dit erg sterk. Het zullen m.i. eerder de darmen geweest zijn die zij voelden, maar dat is dus een persoonlijke interpretatie.

Groet een mede-zwangere (37weken)
 
hoi leentje
ik ben nu ook 16 weken en ik voel ook nog niks. ik ben ook aant wachten totdat ik iets voel.
maar ik heb ff een vraagje over die blaasontsteking: ik moet nu ook heeeeel veel plassen. niet zo heel weinig, en ik heb geen pijn bij het plassen. had jij dat ook? en krijg je dan antibiotica ertegen ondanks je zwangerschap? laat me ff weten aub.
veel liefs en groetjes van sandy
 
Hoi Sandy
Even als reactie, ik had zelf geen pijn bij het plassen maar ik moet gewoon heel erg vaak en ik heb erg veel pijn in mijn buik en vooral bij mijn blaas.
Als ik jou was zou ik echt even wat urine naar je huisarts brengen dan weet je het meteen.
En blaasontsteking komt vrij veel voor tijdens zwangerschap.
Je krijgt inderdaad antibiotica daar voor, maar wel iets speciaals omdat je zwanger bent, zelf ben ik ook nog allergisch voor peniciline dus dat was extra lastig, maar kan even goed.

Het is vervelend als je ermee blijft lopen dus ik zou het even na laten kijken hoor!

succes ermee en heel veel groetjes! van leentje
 
Hoi Sandy, ik ben nu zelf (naar alle waarschijnlijkheid) 20,5 week zwanger van mijn eerste kindje, en ik voelde het toen ik zo'n 18,5 a 19 weken zwanger was, op een gegeven moment herken je dat gevoel en kun je dat, en je darmen prima uit elkaar houden. Als je veel bandenpijn hebt, wil een warme kruik nog wel eens helpen (bij mij in elk geval)
Succes en veel plezier met je zwangerschap!!!
groetjes Patricia
 
Ik wist het met ongeveer 18 weken zeker, maar daarvoor had ik het al gevoeld, bleek achteraf dan. Ik herkende het nog niet, misschien mede omdat ik 2 weken buikgriep heb gehad en mijn darmen bijna voortdurend aan het rommelen waren. Ik herkende het gewoon heel duidelijk als geschop, eigenlijk. Ik zat maar te wachten op 'bubbeltjes' of een 'vlindertje', zoals het vaak omschreven wordt, maar ik vond het daar helemaal niet op lijken. Het voelde gewoon of ik in mijn buik werd geduwd, maar dan vanaf de binnenkant. Toen het nog héél zachtjes was, leek het wel een klein beetje op een spiertje dat uit zichzelf samentrekt, of op een grote gasbel die zich door je darmen verplaatst, zo van 'bloerp', maar dan zonder geluid en kramp. Het was even wennen. Je herkent het vanzelf wel, als je het voelt dan weet je het.
En veel sterkte met je bandenpijn. Over een tijdje is je baarmoeder zo groot dat hij op je bekken rust en dan gaat het weer over, dan is de spanning er vanaf.
 
Hoi Leentje

wat mij hielp tegen bandenpijn (vooral tijdens het fietsen had ik er last van) was toch een stuk rustiger bewegen en ik heb bovendien een babybelt gekocht. Die ondersteunt ook je bekken (daar had ik ook pijn). Je schijnt zo;n ding niet zonder overleg met een deskundige te moeten kopen dus misschien is dat nog handig - dan weet je ook hoe en wanneer je m kan gebruiken.

Ik draag m als ik veel moet lopen en op de fiets maar misschien is het 'rustiger bewegen' wel waarom ik er niet zo''n last meer van heb.

succes
 
Hoi,
Ik voelde de baby bij ongeveer 21 weken. Het is het gevoel of je darmen even doorstromen, ken je dat? De druk bouwt zich op en dan blrp... dat gevoel. Het lijkt voor mij heel logisch maar jij denkt misschien waar heeft ze het over, dat dacht ik ook als anderen het aan mij uitlegden toen ik nog niets voelde. Gewoon even geduld hebben, het zal nog wel een paar weekjes duren. Je voelt het trouwens de eerste keer (althans dat was bij mij) als je op de bank zit 's avonds of in bed ligt voor het slapen gaan.
 
Terug
Bovenaan