bewegen van de baby

hallo iedereen,

Sinds ik die kleine voel, was hij/zij duidelijk te voelen en ook heel regelmatig,
nou is het de afgelopen dagen een heel stuk minder duidelijk te voelen. en als ik de kleine voel is het heel zachtjes en niet regelmatig,
moet ik me zorgen maken?

moet donderdag naar de vk en voor de 20 weken echo,
maakte me de eerste 2 dagen wel druk, maar omdat ik de kleine nog af en toe heel zachtjes voel wordt het nu weer iets minder, maar nu komt het gevoel weer van is alles oke met de 20 weken echo,.

dit is me eerste zwangerschap,.

groetjes

Ik kan me je ongerustheid zo goed voorstellen. Het is mijn tweede zwangerschap maar ben er niet zekerder door. Je vergeet ook zoveel van de eerste. Volgens mij kan het allerlei oorzaken hebben, ik ben geen verloskundige, maar als je een drukke dag heb gehad kan het ook zijn dat het kindje rustiger is. Misschien is het wel gedraaid en schopt het meer naar achteren.
Het enige dat je kan doen is de vk bellen. Heb ik in mijn vorige zwangerschap ook een keer gedaan. Toen was ik wel al verder maar voelde ik ook minder ben toen doorgestuurd voor een ctg en daar bleek alles prima in orde. Zij zijn er toch om je gerust te stellen. En misschien doordat je je druk maakt is je kindje rustiger.

Probeer je niet al teveel zorgen te maken al kan ik dat goed begrijpen.

Hoihoi,

Net als bij mijn vorige zwangerschap voel ik dit kindje al heel snel en heel goed. Ook net als bij mijn vorige zwangerschap zijn er soms dagen dat het kindje de gehele dag in de weer is en dan weer enkele dagen rustig kan zijn.
Het heeft ook vaak te maken met je eigen lichaamsbeweging, energie, stress enzo.

De echoscopiste was trouwens verbaasd dat dit kindje al aan de buitenkant voelbaar is aangezien de placenta er voor zit!

Het is niet erg als je bezorgd bent! Het zal eerder niet goed zijn als je dat totaal niet hebt, lijkt mij. Als ik zeker te weten weer leven wil voelen, pak ik mijn buik vast als een bal (de baarmoeder dan zeg maar.) Met een beetje plagen krijg ik meestal wel reactie terug!

Succes met je echo en bezorgdheid.
X Els
Mama van Quentin en 20,3 wkn zwanger

Bij mij varieert het ook een beetje van dag tot dag. Er zijn dagen dat het feest is daarbinnen en moeders er flink van langskrijgt, maar ik heb ook dagen dat ik maar af en toe iets voel. Daarnaast helpt het ook niet als ik zelf druk ben, want dan let ik er niet zo heel goed op...

Hoi meiden!

Ik begin me ook een beetje ongerust te maken.
Ik ben nu 19 weken en heb tot nu toe nog niks gevoeld. Het is mijn 2e zwangerschap. Bij de 1e voelde ik het zo rond de 18e week bewegen, maar nu nog niks...
Gelukkig moet ik dinsdag naar de vk en vrijdag heb ik de 20weken echo, dus hopenlijk dat het me dan wat gerust kan stellen.

Groetjes Marissa

Terug
Bovenaan