Bewegen van de buik

Dit is mijn eerste zwangerschap.

En sinds 3 weken zie ik ook aan de buitenkant van mijn buik de baby bewegen.

Gisteravond lag ik op bed en de baby was zo aan het bewegen, ik werd er gewoon " zeeziek" van.

Mijn buik golfde maar op   en neer.

Ik vind dit zo`n geweldig gezicht, dat je aan de buitenkant van je buik je baby kan zien bewegen.

Mijn baby ligt altijd aan de rechterkant van mijn buik, daar is mijn buik hard, en aan de linkerkant is mijn buik zacht.

Ik voel hem ook altijd aan de linkerkant of aan de onderkant schoppen.

Het is en blijft een wonder dat er iets in je groeit.

Gaaf is dat heh hihihi.. Nu mag ik er al iets langer van genieten dan jij , maar raak het nooit zat!

En wat toevallig, mijn knulletje ligt ook altijd aan de rechterkant, volgens mij is hij vergeten dat hij veel meer ruimte heeft en ook wel eens naar de linkerkant mag bewegen hihi. Het is ook helemaal gevoelig aan de rechterkant, echt een verademing als hij afentoe naar links beweegt..

Groetjes Claudia

Heerlijk he!!! echt wonderbaarlijk het is ook een hele kunst dat je lichaam dit kan.
Ik heb een DVD het wonder van het leven, dan wordt een hele zwangerschap van binnen gefilmd en het is zo kunstig.

Geniet er nog maar van voor je het weet is de kleine spruit en in levende lijven maar ook dat is prachtig.

Groetjes

Leuk is dat he? Ik ben zwanger van de tweede maar het blijft speciaal. Vooral als ik in bad zit of in bed lig zie je het heel goed. Ook leuk voor je partner vind ik, je voelt zelf het 'gerommel' vanbinnen continue, maar nu kun je het ook aan anderen laten zien.

Vandaag was ik bij de verloskundige, daar was een stagiaire die mee kwam kijken. Toen ik op de onderzoekstafel lag, ging de buik ook flink heen en weer; die stagiaire was helemaal verwonderd, had ze nog niet eerder gezien!

Kalm aan allemaal en geniet er zoveel mogelijk van!    

Volgende week al intake van de kraamzorg; nu begint het echt dichtbij te komen vind ik.

groet,
cy2009

gaaf is dat hé!! ik vind het echt grappig om naar te kijken!

@Mier: ik heb die DVD ook, mn schoonmoeder had gevraagd of de kleinsten van hun (  9 en 5 ) die ook mochten zien, want ja, hoe je nu zwanger werd... dat was toch wel erg ingewikkeld , dus zij hadden die dvd zitten kijken, komt die van 9 later naar me toe: helemaal enthousiast hoe mooi het was. en zegtie: opt laatst krijg je een spuitje en dan komt  de baby  er zo uit!! haha, ik moest zo lachen!! tis ook wel verwarrend voor een kind, want die vrouw in die film krijgt een ruggeprik en je ziet dus ook helemaal niet dat ze pijn heeft... dus die ging er gewoon van uit dat dat hier ook zo gebeurt...

maar tis wel een hele mooie dvd! vooral die computerbeelden van de baby zijn echt zo goed gemaakt!!

Oooh ja dat vind ik ook zo leuk!! Van de week was ik film aan het kijken met mijn man, en de baby was zo druk aan het bewegen, je zag allemaal bulten en hobbels bewegen over mijn buik. Ik kon me helemaal niet meer op de film concentreren en zei de hele tijd: kijk dan! Moet je kijken! Moet je voelen! Tot mijn man er gek van werd, hihi... Het is ook gewoon zo anders als het zich in je eigen lijf afspeelt! Hij vindt het wel leuk hoor, maar heeft het inmiddels (3e zwangerschap) ook al zo vaak gezien...
Maar ik blijf het ook een unieke ervaring vinden! Ik probeer het goed in me op te slaan, want dat ga ik waarschijnlijk nooit meer meemaken!

Het is echt een wonder! Ik zit er ook op te wachten tot je de baby zelf kunt horen... Volgens de boeken kun je met een wc rolletje luisteren. Nu hebben we via het werk een stethoscoop dus je kunt wel raden wat ik iedere avond doe als ik in bed lig. Maar helaas...ik hoor nog niks. Mijn vriend iedere keer lachen... Jammer genoeg ligt mijn placenta aan de voorkant maar we zijn al blij met de schopjes die we voelen en zien.
Je wordt er iedere keer door afgeleid. Echt genieten!!!!

Groetjessss

Terug
Bovenaan