Bewegen van de kleine

Hoi,

effe een vraagje. Ik voel de kleine nu steeds minder bewegen en daar maak ik me een beetje zorgen over.

Ik lees/hoor overal wel dat hoe verder in je zwangerschap, hoe minder ruimte de kleine heeft en je hem/haar dus minder kan voelen. Maar de kleine van mij ligt in een stuit en is nog niet ingedaald.

Ben onder behandeling in het ziekenhuis en wil ze niet lastig vallen. Moet woensdag pas weer op controle.

Wat raden jullie mij aan? Bellen of nog even afwachten??

Alvast bedankt!! Monique  (37w/1d)
 
Hey meis..

Als jij je ergens onzeker om voelt moet je gewoon aan de bel trekken! Niks mis mee hoor! Ik had het bij de eerste.. ik voelde toen helemaal geen leven meer en heb gelijk de vk gebeld.. Kon er gelijk terecht en toen ik met de doptone het hartje hoorde kloppen viel er een hele grote zorg van mun schouders! Ze zei dat je door de spanning je buikspieren zo aanspant onbewust dathet dan ook haast niet meer te voelen is.. Ook zei ze dat ik nooit moest schromen om te bellen want ze had liever dat ik tien keer voor niets belde dan een keer te laat.
Toen ik thuiskwam voelde ik het kindje weer gewoon trappelen en draaien.. had me twee dagen voor niets zorgen gemaakt, dus ga lekker bellen meid..

liefs Bats
 
Hai Monique,

Ik vroeg laatst toevallig aan mijn verloskundige hoevaak ik de baby moet voelen en toen zei ze mij dat je in de laatste weken toch wel elke dag de baby moet kunnen voelen en als dit niet het geval is, ik beter contact kon zoeken met de vk (gewoon voor de zekerheid), dus er hoeft helemaal niets aan de hand te zijn.

Misschien iets voor jou, even de vk bellen.

Groetjes en succes
Kim
 
Hallo,

Ik had op een gegeven moment ook periodes dat ik de baby minder voelde bewegen, maar ik had het idee dat dat samen ging met een groeispurt. Ik heb toen ook aan de verloskundige gevraagd, die zei dat je je baby minstens 2x per dag moest voelen, nou dat valt mee toch. Ik dacht dat alle zwangeren om me heen hun kind bijna de hele dag door voelde. En het hoefde niet eens zo te zijn dat je het van buitenaf kon voelen, als jij binnen in je buik maar beweging voelt.
Succes met je zwangerschap en oja, als je je er 'druk' over maakt dan voel je het ook minder. Als je echt een hele dag geen leven voelt moet je bellen.

groetjes kirsten
34w4d
 
Terug
Bovenaan