bewegen

Ben nu 30.5 weken en voel de baby ineens bijna niet meer echt heel weining. vorige week spartelde hij als een gek en nu voel ik hem dus bijna niet. Volgens de vk. kan de placenta ervoor liggen of is hij gedraaid en voel je hem gewoon bijna niet, maar het verschil met vorige week is zo groot dat ik me ernstig zorgen maak. Hebben meer hier last van die net als ik 30 weken zijn.

Een bange onzekere mama
 
Zou het niet ook komen doordat hij nu minder ruimte in de baarmoeder heeft? Vervelend joh, die onzekerheid. Als hij zo stilletjes blijft, zou ik toch even aan je vk vragen of je langs mag komen om het hartje te horen. Dat kan dan net de geruststelling zijn die je nodig hebt. Succes!
 
Het gaat ook wel echt anders voelen en ik heb soms de ene keer dat ie een paar dagen echt superdruk is, dat ik denk: hee, moet jij niet slapen ofzo? En dan weer twee dagen dat ik m bijna niet voel. Dus er kan ook wel behoorlijk wat verschil in zitten volgens mij, zeker ook nu ie minder ruimte krijgt en dan gaat ie als vanzelf anders liggen.

Maar ook ik zeg: vraag de vk of je heel even het hartje mag komen luisteren, dan ben je weer gerust gesteld!
 
Ik stelde van de week de zelfde vraag, want ik maakte me echt enorm veel zorgen, maar nu ik weer wat rustiger ben voel ik hem ook echt weer veel meer. Komt allemaal wel goed. groetjes kim
 
Ik ken het gevoel, de mijne is echt meestal super druk, maar heeft weken dat ie erg rustig is kwam niet vaak voor maar dan maakte ik me inderdaad een beetje zorgen. Wellicht komt het doordat je ongemerkt wat drukker bent en de kleine dan slaapt (in slaap wordt gewiegd). Dan is de kleine snachts wakker en dat merk ik niet als ik slaap.

Maar als je je zorgen maakt kan je misschien het beste de vk bellen, beter voor je gemoedsrust.
 
Wat jij voelt, voel ik precies hetzelfde. Ik ben ook 30,5 week en merk ook een heel duidelijk verschil met 1,5 week geleden. Het schijnt toch wel normaal te zijn. Het babytje krijgt natuurlijk steeds minder bewegingsruimte! Je ontspannen, hoe moeilijk dat soms ook is, werkt uitstekend. Gewoon lekker op de bank kruipen en je handen op je buik leggen...werkt bijna altijd.

Maak je maar niet te veel zorgen,
Caroline
 
Als jij rustig bent wordt de baby vaak wat drukker. Misschien helpt het als je een uurtje op de bank of op bed gaat liggen en je heel erg concentreert op de baby en je buik. Dan zal je baby vast wel een schopje geven. En anders toch even bij je verloskundige langs. Sterkte!
 
Terug
Bovenaan