bewegen

Hoi lieve meiden,

Ik had een klein vraagje. Ik ben zwanger van ons eerste kindje en ben nu alweer 17 1/2 week zwanger. Ik vroeg mij af wanneer je je kindje kan voelen bewegen? Ik kan ook nog niet echt zeggen dat mijn buik al dik is. Ik heb een heel klein buikje. Wanneer begint je buik echt te groeien? Duurt het altijd iets langer als je voor de eerste keer zwanger bent. Ik ben 30 jaar, maar dat heeft er denk ik niets mee te maken haha. Ik wacht jullie antwoorden af. Alvast bedankt.
Ik wens jullie verder een fijne zwangerschap toe!!!

Liefs, Linda
 
Hoi,
Als je zwanger bent van de eerste voel je het meestal voor het eerst rond de 20 weken bewegen, kan een aantal weken eerder of later zijn hoor!!
Vaak voel je al een tijdje wat, maar besef je mss nog niet dat dit de kleine is. Bij mij voelde het of mijn darmen aan het rommelen waren, voelde kleine plopjes in mijn buik, ineens besef je dat dit de kleine is en dan voel je het steeds vaker en mss vooral 's avonds als je rustig zit, als jij in beweging bent, slaapt de kleine vaak door het geschommel in je buik.
Suc6 met je zwangerschap.
Heidi
Merel 15-02-00
Niels 03-01-02
Fabian 15-06-04
 
Hoi Linda,

Ze zeggen dat je het kan gaan voelen vanaf 18 wkn maar dat de meeste vrouwen het rond de 20 wkn voelen.Ik voelde het zelf pas met 21 wkn maar toen ik het eenmaal duidelijk gevoeld had wist ik dat dit al eerder was gebeurt maar toen dacht ik dat het mijn darmen waren.Een vriendin van mij kon het met 17 wkn al voelen dus denk dat dit per vrouw verschilt,het duurt ook echt een tijdje voor dat je door hebt dat wat je voelt echt je baby is.

Liefs Liel
 
Hoi Linda,

Ik ben zelf bijna 20 weken zwanger en heb ook bijna gaan buik. Ik draag meer in het rond i.p.v. naar voren. Mijn kleren passen echtniet meer maar voor zwangerschapkleding heb ik nog niet genoeg. Ik voel de baby ook nog niet maar dat is niet raar. Een hele fijne zwangerschap gewenst.

Groetjes.
 
Hi Linda,

Zo rond de 20 weken ga je voor het eerst iets voelen,meestal.
En het kan heel goed dat je buikje heel klein is omdat het deeerste keer is,ik ben nu voor de vierde keer zwanger en ben 11 weken en heb al een behoorlijke buik maar dat komt volgens de verloskundige omdat mijn baarmoeder al opgerekt is.
Heel veel succes en plezier met je zwangerschap.
 
Hello ladies,

Toen ik (bijna?) 15 weken zwanger was dacht ik iets te voelen maar wist het echt niet zeker. Maar op de dag dat ik 16 weken en 5 dagen zwanger was, was het overduidelijk: De baby schopte, en flink ook! We kwamen 's nachts thuis van vakantie en de baby dacht blijkbaar "Ga slapen!" of bewoog al 's nachts wat ik niet eerder gemerkt heb.
Sinds die dag voelde ik de baby elke avond laat in bed, voordat ik ging slapen. Ontzettend gaaf natuurlijk want mijn man heeft het ook meteen gevoeld omdat het echt schopjes waren!! Een weekje later ook als ik 's avonds ging zitten, lekker op de bank en vanaf 18,5 week ook overdag als ik ontspannen ga zitten.
Een vriendin van mij voelde haar baby ook zo vroeg maar dat schijnt niet veel voor te komen. Het hangt ook veel af van je buik en of de placenta bv. ervoor ligt, dan voel je het pas rond 20/22 weken. Maar eerder kan dus echt wel hoor!
Zodra je de baby voelt is dat het leukste moment van de dag...
 
hoi,

ik voelde mijn kindje met 19 week en 2 dagen voor het eerst savonds op de bank, en sindsdien elke dag. eerst alleen rond 11 uur savonds en smorgens, nu de hele dag door. in het begin was het heel vaag en alleen van binnen te voelen maar na een paar dagen schopte dat kleine ding al heel voelbaar van buiten, mijn man voelde het toen ook. ik had ook weinig buik, tenminste voor de buitenwereld. ik ben heel tenger dus voor mij viel het wel op. nu ben ik 28 week en 2 dagen, en mijn kindje is zeer onrustig, ik word er best wel eens moe van, maar het is wel een heerlijk gevoel dat er echt wat zit.
het is toch wel iets heel moois dat zwanger zijn.

geniet er van,
groetjes mirjam
 
Terug
Bovenaan