bewegen

Hallo
mijn dochter is 14 maanden en kan wel zitten en beweegt zich voor op haar kontje.
Echter van lig naar zit is haar nog nooit gelukt (ze probeert het niet eens). Zij haat ook liggen op haar buik. Evenmin heeft ze zin om zich zelf op te trekken aan de box. Ze trekt zich enkel op als wij haar handjes vasthouden. (Ondertussen is het wel een allerliefst kind dat uren zichzelf kan vermaken met verschillend speelgoed).Wie herkent dit?
 
Ieder zijn eigen tempo. En als het een tevreden kindje is dan is het toch prima, het komt echt wel vanzelf wanneer ze er aan toe zijn. Overigens is mijn zoontje nooit uit zichzelf gaan zitten, hij tijgerde alleen en van daaruit trok hij zichzelf op en liep langs de tafel. Wat heerlijk dat ze zichzelf zo goed kan vermaken. Groetjes.
 
Hallo,
Ik herken dit wel van mijn nichtje. Sinds zij kon kruipen en optrekken, ging ze van de rug naar de buik en kroop dan ergens naar toe om zich dan op te trekken. En wat laura ook zegt....ieder kindje is anders en doet het in zijn eigen tempo.
Groetjes Maaike
 
Mijn dochtertje was precies zo. Inmiddels is ze 22 maanden en loopt nog niet. Gelukkig kruipt ze ontzettend goed nu en staat en loopt wel overal langs. Maar ook dat is pas zeer laat gekomen! Met 14 maanden kon ze ook nog niet veel meer dan zitten en zittend met dingen spelen. Dat vond ze ook geweldig! Iedereen noemde haar een kleine Boedha. Zo zag ze er ook wel een beetje uit. Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik me toch wel zorgen heb gemaakt hoor. Nog steeds een beetje, omdat niet lopen met 22 maanden toch ook wel erg laat is!! Maar je kunt niks forceren, slechts een beetje helpen. Leren kruipen is echt een aanrader. Al is het wat lastig voor een kind dat niet graag op de buik ligt! Maar je kunt het in ieder geval stimuleren om op handen en knietjes te zitten en dan telkens de knietjes en handjes om en om naar voren te zetten. Toen wij daarmee begonnen kroop mijn dochtertje binnen een week! (Toen was ze overigens wel al 17 maanden).

Maar maak je in ieder geval niet teveel zorgen. Ze leren het allemaal echt vanzelf, alleen duurt het bij die van ons ietsjes langer.

Sterkte en groetjes, Femke
 
Terug
Bovenaan