bewegen

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal,

Ben momenteel 28w en 2d zwanger van mijn eerste kindje.

Ik lees hier vaak zat dat sommige echt bond en blauw word geschopt door de baby.
Nu voel ik de kleine vanaf ongeveer week 18 en en vanaf week 20 kon je de kleine ook aan de buitenkant voelen.
Het leuke is idd dat je je buik heel goed op en neer ziet bewegen wanneer de kleine bezig is. Maar ik kan niet echt zeggen dat ik flink bont en blauw word geschopt, of dat het zo hard schopt dat het uit mijn slaap houd.  Komt dat nog of heb ik gewoon een wat rustiger kind? Of ligt  het kindje  dan steeds wat meer met de voetjes en handjes naar achteren en niet naar voren? Ik weet wel dat de kleine nu in een stuit ligt.  
Het kindje is wel gelukkig elke dag goed te voelen en slaapt volgens mij ook weinig hahah.

Groetjes Evelien
28w 2d

hoi Evelien..
Ik heb ook niet het gevoel dat ik bont en blauw geschopt wordt, maar ik voel net als jij goed beweging.
Wel is het bij mij zo dat een van de placenta's aan de voorkant ligt en dat de kindjes allebei bij voorkeur met de rug naar de wereld liggen.
ik heb wel een tijdje een beetje een beurs gevoel bij mijn ribben gehad, maar daar lag toen ook continu een hoofdje tegenaan.
hoofdje is nu iets gezakt, dus ik kan ook niet zeggen dat ik last heb van de beweging...vind het heerlijk.
liefs Ciske

Hoi Evelien,

Ik word ook niet bont en blauw geschopt hoor.
Ik ben nu 30 + 4 en mijn placenta ligt aan de voorkant. Dat houdt natuurlijk ook wel een hoop bewegingen tegen.

Ik voel mijn beeb goed bewegen maar dan vooral als ik rustig zit / lig.
Ik voel het het best als ik op mijn re zij ligt dan voel ik van alles bewegen in mijn li zij. Volgens mij vind hij/zij het niet zo lekker als moeders op haar re zij ligt.
Het ligt dan maar te draaien en te schoppen, heel grappig om te voelen.

Ik vind al die bewegingen heerlijk om te voelen. Soms heeft het een rustige dag en dan maak ik mij echt zorgen. Maar gelukkig doet de kleine mij geen pijn.
Ook houd het mij niet wakker 's nachts.

Kruimel ( 30 + 4 )

Haha bond en blauw? Nee hier ook niet hoor. Wel zit/hang ik op de bank en dan zie ik (en de rest om me heen) mijn hele buik heen en weer schudden. Zoiets vind ik prachtig om te zienen te voelen. Ik denk dat de kleine dan even een koprol maakt oid. Schitterend vind ik dat!

Monique

gelukkig om te horen dat jullie ook niet bont en blauw worden geschopt hahah. Idd als ik in bed lig (maakt niet uit wat voor een zij) dan is het wel tegen de matras aan het schoppen net zoals die zou reageren wanneer ik een hand op de buik leg. Als ik rustig op de bank zit of lig dan zie je ook mijn buik heen en weer gaan.
Zeker een heerlijk gevoel is dat.
In ieder geval zolang ik het voel bewegen dan weet ik dat het nog goed is.

Groetjes Evelien

Hallo

Ook ik ben zwanger van een tweeling en wordt echt niet bont en blauw ´geschopt ´ door de kleintjes. Eerlijk gezegd vond ik er 1 te weinig in beweging tegenover de ander. En daarom heb ik het ziekenhuis opgebeld omdat ik gewoon ongerust was. Ik mocht gelijk komen en heb een uitgebreide CTG gehad en een groeiecho. Beide kindjes waren goed in beweging maar de 1 wat meer als de ander. En dat klopte ook met wat ik voelde. Omdat ik nu 30 weken zwanger ben krijg ik om de 2 weken een groeiecho en een afspraak bij gyn. Dit neemt ook weer wat meer onrust weg want je krijgt toch vaker controle. Hiervoor was het om de 4 weken (met mini echo) en dat vond ik eerlijk gezegd toch wat te weinig.

Wat ik eigenlijk mee wil zeggen dat gewoon ieder kind, elke zwangerschap op zich zelf staat. En we, ook ik, teveel gericht zijn op wat een ander voelt. Iedereen ervaart pijn, schopjes en andere aanverwante anders.

gr angelique

Terug
Bovenaan