Bewegen

Hallo allemaal, ik ben nieuw.
Vandaag heb ik de 16 weken echo gehad in het ziekenhuis (omdat we een combinatietest hebben gedaan en mn baby had een te grote nekplooi 3.1). Alles was goed en het was echt te gek om hem weer te zien. Hem ja, het wordt een jongetje. Ik ben helemaal hoteldebotel vandaag.

Mijn vraag is: Wat voel je als je kindje beweegt of schopt? Ik voel namelijk helemaal niks... Terwijl het wel een behoorlijk druktemakertje is. Dat zagen we tijdens de echo, hij kan moeilijk stilzitten... Lijkt me zo leuk om het te voelen.

Ik ben ook 16 weken en denk af en toe dat ik wat voel, maar weet het niet zeker hoor. Ik heb begrepen dat het in een eerste zwangerschap wel tot week 22 kan duren voordat je echt wat voelt. Een eeuwigheid, maar geduld is een schone zaak!

Tja geduldig zijn... ik ben morgen 19weken en wordt echt veel geschopt nu. Bij mij voel je het zo'n 6 cm recht onder mijn navel... Behalve als de kleine niet trapt op de blaas voel ik UK ook niet.

Leuk een Jongen! Ben je de eerste hier die weet wat het wordt! Ik heb de 15de van dec de 20 weken echo en kom er dan achter wat het wordt.

je weet vanzelf dat je het echt voelt als je het voelt...jajajajaja...geduld.
eerst voel je wat 'plopjes' maar dan twijfel je nog...kunnen ook je darmen zijn!
ik ben nu bijna 19 weken van de 2e en voel het nu wel als ik rustig lig of zit maar nog niet overdag als ik bezig ben...en bij het luisteren naar het hartje schopte hij bijna dat apparaatje weg...en ik niks voelen!?!

@josh, wat spannend josh, we hebben allebei de 15e de 20 weken echo!!!!

@lot... ja zo spannend.. mijn moeder vind het ook spannend ze gaat met me mee... alleen was ze nog niet op de hoogte dat het eigenlijk een medische echo is en dat het eigenlijk niet voor geslachtsbepaling bedoelt is... hihihi... Toch je moeder wat kunnen leren.. Daarna gaan we shoppen! eerst na babyland en daarna naar intratuin..

sorry dat was echt off-topic.

Bij mij was het ook niet de bedoeling dat ik het vroeg. Het was een check of alles wel goed was met het hartje. Ze keken ook naar alle vaten en zo. Maar toen alles goed was heb ik het toch gevraagd :) Kon gewoon niet wachten. Hele leuke gynacoloog heb ik ook.

Maar volgens mij heb ik iets gevoeld!!! Waarschijnlijk voelde ik af en toe al wel iets, maar ik heb ook darmen die af en toe heel raar doen, dus dacht ik steeds dat dat het was. Ook als ik nu mn hand op mn buik leg als ik savond in bed lig, voel ik iets tegen mn hand aangaan soms. Ik moest er gewoon meer op letten. Ben zo blij! Wat een gek, maar heerlijk gevoel om je kindje te voelen. Vind het af en toe nog steeds heel gek dat er een baby in mn buik zit. Maar het is ook nn eerste, dus dan is het allemaal wel wennen.

ja raar he? Ik moet steeds aan serie denken die 3 jaar geleden op tv was.. ging over een soort "alien" die vrouwen zwanger maakte maar daar bevallen ze dan binnen enkele weken.. maar de manier van bewegingen in hun buik deed/doet me denken aan mijn eigen gevoel.. Weet niet hoe de serie heette maar hij is maar 1 seisoen geweest.

Terug
Bovenaan