Beweging baby 31 weken

Hallo,

Ik ben een beetje ongerust. Sinds gisteravond voel ik de baby een heel stuk minder. (Hij was nogal een drukte maker). Vanaf 08:50u heb ik het bijgehouden en hem pas 5x gevoelt. De verloskundige zei dat 10x op een dag normaal was..

Maak ik me nou te druk of moet ik toch nog maar eens bellen?

Liefs

Als jij je ongerust maakt, zou ik gewoon bellen. Dan kunnen ze even checken of alles ok is. Beter een keer te veel bellen dan een keer te weinig ?.

Als je je echt ongerust maakt zou ik bellen. 
Alleen als je nu al op 5x zit en de dag is nog niet om, kan het makkelijk nog 10x worden toch?
Daarnaast is het volgens mij normaal dat je wat minder voelt naarmate de baby groter wordt. Ik ervaar zelf hetzelfde. Een aantal weken lang bewoog mijn baby dagelijks de hele dag door. Dat is nu al een aantal dagen wat minder en voel ik wel nog regelmatig wat, maar wel minder. Of voornamelijk 's avonds.  Afgelopen vrijdag en gisteren ben ik om een andere reden voor een echo geweest en beide keren klopte het hartje perfect. 

Nogmaals, ik denk wel dat als je je écht zorgen maakt je het beter kunt laten checken. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Maar ik denk ook dat het heel goed dus kan zijn dat er niks aan de hand is. Succes!

Je kindje wordt groter en krijgt minder ruimte, dus zal minder makkelijk kunnen bewegen. Maar als jij je zorgen maakt, gewoon bellen. Een extra controle kan in ieder geval goed zijn voor jouw gemoedsrust. Het is tenslotte iets enorm kostbaars in je buik en je wilt gewoon dat alles goed is. Het kan ook zijn dat ze je dan even doorsturen naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje van de baby.

Ik ben ook 31 weken en sinds ongeveer 2 weken gaat het bij mij op en af, de ene dag lijkt het alsof de baby continu wakker/actief is (tot vervelens toe?) en de andere dag moet ik echt even gaan liggen om hem goed te voelen, en soms word ie dan savonds als ik naar bed ga heel druk, dan zijn mn zorgen meteen weg.
Ik mezelf voorgenomen dat als de rustige dagen langer duren dat ik ga bellen.

Maar wanneer je jezelf druk maakt, zeker bellen. Mijn verloskundige zegt ook liever te vaak dan te laat.
Succes met de laatste weken?!

Ik ben ook 31wk zwanger en heb ook verandering in de bewegingen gemerkt. Van veel schopjes en geduw, naar schuif bewegingen 'langs de buikwand'. Kindjes krijgen minder ruimte, dus inderdaad ook minder ruimte om bijv. echt hun been te kunnen strekken. Worden meer 'ik draai me om'-bewegingen.

Maar als jij je zorgen maakt, zeker bellen! ??

Altijd bellen als je je ongerust voelt. Ze kunnen dan even met je meekijken. Hoe eerder je belt hoe eerder je geruststelt bent of ze probleem kunnen aanpakken.

Bedankt voor jullie berichtjes. Het heeft me meer gerustgesteld gesteld en heb ook niet meer gebeld. Sinds die avond is hij gelukkig weer iets meer actief dat gaf op de een of andere manier toch weer een beter gevoel:)

Terug
Bovenaan