Beweging op echo?

A

Anoniem

Guest
<p>Hi allemaal,</p><p>vandaag hadden we onze intake en (inwendige) echo. Een mooi kloppend hartje en gemeten 8+3. ❤️<br />Nu lees ik wel overal dat bij veel mensen het kindje al bewoog op de echo bij dit termijn? Voor zover ik kon zien was dat bij ons niet het geval, kan dat? ?</p><p>De eerste weken blijven echt zo spannend! </p>

Hoi,
Allereerst van harte gefeliciteerd met de zwangerschap!
De eerste weken zijn enorm spannend. Ik had met 7 weken een inwendige echo en met 9 weken een uitwendige echo, beide mooi kloppend hartje maar bewoog verder niet. Met 12 weken de termijn echo gehad en je weet niet wat je ziet. Een echt mensje met alles erop en eraan, die van ons kon toen niet stil liggen haha. Ik moest zelfs nog een rondje gaan lopen omdat hij telkens niet goed wilde gaan liggen waardoor ze het termijn niet konden bepalen. 

Ik heb gister ook mijn 1e echo gehad met 7+1 weken. Ook een prachtig kloppend hartje. 

Als het hartje mooi klopt hoef je je hier geen zorgen om te maken denk ik. Misschien lag die op dat moment net te slapen?? 
Sommige mensen zien met die echo nog helemaal geen embryo. Dan is die "verstopt" . Terwijl het kind wel harstikke gezond is. 

Hij of zij kan bewegen met 8/9 weken maar hoeft zeker niet!

Bij mij bewoog die ook nauwelijks dat heeft echt wel tot 16 weken geduurd. Ik dacht elke keer of die wel leeft maar door het zien kloppen van het hartje werd ik gerustgesteld. 

Bij beide zwangerschappen geen beweging gezien hoor op de echo met 8 weken en met 12 weken ook nog niet geloof ik. Als het hartje klopt is het goed! Dat zegt genoeg toch!!!! ;)

Terug
Bovenaan