Beweging tijdens zwangerschap omgeving Haarlemmermeer

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Wie o wie wil ook tijdens de zwangerschap een beetje in beweging blijven om het aantal kilo's die erbij komen te beperken. Maakt mij niet zoveel uit op welke manier we bewegen, als ik maar iets kan doen met iemand. Is toch gezelliger dan alleen toch?

Ik ben een leuke meid van 30. Ik heb een dochter van 2,5 en ben 3 maanden zwanger. Begin me langzaamaan weer wat beter te voelen en het mooie weer komt eraan, dus....

Ik woon zelf in Nieuw-Vennep.

Ik hoop van iemand te horen!

Alvast bedankt!
Groetjes!

Hoi hoi!

Ik zie opeens het woord Haarlemmermeer staan, wat grappig!
Zelf kom ik uit Nieuw-Vennep, maar woon nu in Hoofddorp. Ben (ook een leuke meid ;-) van) 34 jaar en nu 17 weken zwanger van de eerste.

En inderdaad, die kilo's komen er zomaar aan! En ik had er al genoeg...
Hier in het Spectrum in Hoofddorp wil ik binnenkort gaan zwemmen op de maandagavond van 19.00-19.45 uur. Dan is het speciaal voor zwangeren. Maar het kan zijn dat er ook een cursus op de maandagavond valt die mijn man en ik willen gaan doen ... Weet ik nog niet zeker. Even afwachten dus. Ook kun je hier elke dag ''early bird" zwemmen, dat is baantjes trekken voor vroege vogels van 7.00-8.30 uur (naar ik meen). Is een vroegertje, maar dan heb je nog wel wat aan je dag en je begint je dag fris en fruitig! Je bloedsomloop komt gelijk goed op gang. Maar ja, vroeg is het wel...

Enniewee: ik ben niet zo sportief, maar inderdaad, er moet wel wat gebeuren...
Heb jij nog een idee? En wie weet reageert er nog wel iemand met een goed plan?

Groetjes van Vennie.

Hoi Vennie,

Leuk dat je reageert. Had niet zo snel iemand verwacht, maar er zijn dus nog meer mensen op het forum uit de Haarlemmermeer!
Zwemmen is niet m'n favoriete hobby, vooral de uit- en aankleden, haha. Maar met z'n tweetjes vind ik alles leuk. Dus dat zou kunnen op de maandagavond, maar dat hangt dus even van je andere cursus af. Ik ga ook nog yoga doen en dat is op woensdagavond.
Vroeg zwemmen is voor mijn geen optie. Of ik zit met m'n dochter of ik lig nog lekker in m'n bedje! Haha.

Tja, voor de rest kunnen we nog fietsen, wandelen. Ik geloof dat je op vrijdagavond bij het geboortecentrum in hoofddorp ook nog iets van cardio fitness kunt doen ofzo.

Wat denk je.....

Groetjes Marloes.

Grappig, ik kom uit Hoofddorp en woon nu in Nieuw-Vennep!

Hoi Marloes,

He he, eindelijk weer een reactie van mij. Je zult wel denken...
Heb het gewoon beredruk gehad de afgelopen tijd. Ik werk in het onderwijs en het   was weer rapportentijd; altijd erg druk. Ook nog 10 minutengesprekken en een studiedag (op mijn vrije dag....) en -avond, dus we konden weer aan de bak! Maar nu even tijd genomen voor het forum.

Gaat alles goed met je? Wat is dat zonnetje lekker he, die afgelopen dagen!

De cursus die ik met mijn man wilde doen heb ik van de week geregeld en het blijkt maandag al te beginnen. We doen de 'Beide ouderscursus' van Amstelring. Acht keer samen 5 kwartier voor de bevalling. Daarna samen met kindje 1 keer na de bevalling, en dan nog 5 keer alleen voor de moeders met specifieke oefeningen om 'de boel' weer een beetje op z'n plek te krijgen. Lijkt me een leuke cursus. Het is met 5 andere stellen. Wordt vast gezellig. Dus op de maandagavond zwemmen gaat ook niet door voorlopig, hihi.

Tsja, wat dan. Fietsen is leuk, maar dan moet een van ons eerst naar de ander fietsen. Volgens mij ben ik al bekaf als ik in de Vennep aankom, laat staan als we daarna nog een tochtje gaan maken... Maar ja, langs de bollenvelden is het misschien ook wel leuk. Afspreken bij de Hillegommerbrug dan maar? (Misschien nog niet eens zo'n gek idee... mijn schoonmoeder woont in Hillegom en die kan me wel vertellen wat een leuke bollenroute is, want die fietst heel veel).

Natuurlijk kunnen we ook een keer naar het strand ofzo. Lekker even wandelen langs het water. Ook niet verkeerd. Chocomelletje achteraf... mmmmm....

Misschien handig om te vertellen dat ik op woensdag, donderdag en vrijdag werk. Op de maandag en dinsdag heb ik natuurlijk wel eens het een en ander, maar op zich zijn dat dagen dat ik normaliter dus wel kan. Dit voor het geval we overdag een keer wat willen ondernemen. Maar jij zit natuurlijk ook nog met een kleintje thuis. Maar die vindt uitwaaien op het strand misschien ook wel lekker?

Nou, we mailen maar weer even. Ik zal inderdaad eens op de site kijken van het geboortecentrum. Had ik nog niet gedaan. Wie weet is dat inderdaad ook wel iets, al is mijn batterij op vrijdagavond meestal behoorlijk leeg...

We mailen weer!

Groetjes van Vennie (niet mijn eigen naam, trouwens...)

Zo, ook ik ben een beetje laat met reageren!
Misschien is het handig om per email contact te hebben. Daar kijk ik vaker naar. Misschien niet handig om hier m'n adres op te geven, maar dat risico neem ik dan maar:
marloes@heringa.eu

Wat een weertje he de afgelopen dagen! Dan krijg je helemaal zin om iets te doen buiten! Ja, je hebt gelijk fietsen is wel pittig als je eerst naar elkaar toe moet, maar waar woon je in Hoofddorp. Dat kan ook een hoop schelen natuurlijk als je aan de goeie kant woont. Ik woon wel aan de goeie kant van NV.

Strandwandeling is inderdaad ook leuk, maar dan hebben we inderdaad wel extra gezelschap van m'n dochter en kun je niet mega gaan wandelen, want die wil natuurlijk alleen in het zand spelen, dus of dat echt handig is om calorieen te verbranden, haha.

Nou, mail me maar dan kunnen we misschien eens een afspraak maken!

Groetjes Marloes.

Terug
Bovenaan