bewegingen bij stuit/hoofdligging

A

Anoniem

Guest
HALLO,        

even een vraagje waar voel je het meest bewegen bij een stuitligging onder of boven in je baarmoeder? vandaag twijfelde de vk een beetje over de ligging nu denk als het maar niet in stuit ligt.
wie kan mij gerust stellen?

34 wk en 4 dagen

hoihoi,

volgens mijn VK ligt ons kindje keurig met het hoofdje naar beneden en is zelfs al ingedaald.... ik voel echt duidelijk de voetjes aan de bovenkant... zie ze soms (niet als een herkenbaar voetje hoor, maar als een bult) gewoon aan de zijkant/bovenkant naar buiten drukken. En onderin voel ik gefriemel en gedraai, niet echt duidelijk te omschrijven, wel duidelijk te voelen, want af en toe komt er extra druk en dat is best pijnlijk.

Maar als het bijna tijd is om te bevallen en je VK twijfelt over de ligging.... kun je dan niet even naar het ziekenhuis voor een extra echo? Dan weet je het zeker. Of denkt ze dat het nog tijd genoeg heeft om te draaien.. dat kan natuurlijk ook.

mama_Ilse

Deze puk laat er geen twijfel over bestaan.. houdt er nl niet zo van om de hele dagen met opgetrokken benen te moeten zitten en strekt regelmatig de knietjes even! Ik kan me er iets bij voorstellen, maar heeel erg prettig is het niet!
Ons kindje is ingedaald en ligt met zijn ruggetje (vanuit mij gezien) links en met zijn voeten onder mijn rechterborst. Handjes enzo voel ik heeeel soms, maar bijna niet.

We hebben wel een tijdje in stuit gelegen en dat kon ik ook duidelijk voelen, want gestrekte benen kwamen dan tegen mijn bekken aan.
Bij mij is het in ieder geval zo dat de plek waar het meest gebeurd de plek is waar voeten zitten. Hoe verder je bent, hoe duidelijker je het voelt. En je kindje heeft nog tijd genoeg om te draaien hoor! Voorlopig nog geen reden tot zorg!

Succes,
Harma, 39w5d

Terug
Bovenaan