Bewegingen en schopjes hard voelen

<p>Nu 25 weken zwanger </p><p>Al ruim 2 weken voel ik de kleine bewegen niet mega duidelijk heel af en toe wel een goeie schop me vriend kan het vaak ook voelen  maar niet elke beweging die ik voel.</p><p>Waneer worden de bewegingen super duidelijk? </p><p>Ik hoor vaak dat je de schopjes erg goed voelt en het soms zelf pijn doet ik heb dat niet </p>

Bij twijfel kun je altijd even de vk bellen voor geruststelling en eventueel hartje luisteren of een echo!

Maar buiten dat: het ligt ook zeker aan hoe de baby ligt en waar je placenta ligt. Ik voelde de baby al met 16 weken maar rond 23 weken voelde ik hem opeens minder. Toen heb ik gebeld en mocht ik langskomen voor een echo. Hij lag met zijn voetjes richting mijn bekken, vandaar dat ik hem niet goed voelde. Dit kan dus ook zeker meespelen! Inmiddels bijna 33 weken zwanger en inmiddels voelt het meer als duwen/trekken en schuiven ipv echt van die karate schopjes. De bewegingen veranderen ook naarmate ze minder ruimte krijgen.

Maar bij twijfel mag je altijd bellen, dat vind je vk helemaal niet erg plus daar zijn ze voor! ❤️

Verschilt per persoon en hoe je baby ligt en waar je placenta ligt. Ik ben nu 30 weken en voel het pas sinds deze week echt 1 x per dag goed. Sinds week 24 voelde ik voor het eerst iets. Ben tussen week 24 en 28 wel keer op extra controle geweest omdat ik lange tijd niks voelde, ik zou even bellen als je twijfelt.

Bij mij heeft het nooit pijn gedaan. Tussen 22-30 weken was het meer dat ze af en toe een paar flinke schopjes tegen de buikwand maakte, en dan kon mijn man het ook zien en voelen. Maar de rest voelde ik alleen. En soms was het dan op een onhandige plek, wat grappig was want dat voelt een beetje alsof iemand plotseling hard op een kietelplek duwt met zn vinger. Dus schrok ik omhoog met een "whoe". Maar niet omdat het pijn deed, gewoon omdat het net zo'n plekje was. Leuk tijdens vergaderingen. ? Of een harde trap op je blaas ?
Pas na 30 weken toen ze echt groter en zwaarder werd zag je voortdurend bobbels onder de oppervlakte gaan. Maar dat voelt al meer als schuiven. Dan ging er een knie of een kontje langs. Toen kon je ook zien dat ze de hik had als ze met haar ruggetje naar mn buikwand lag. Mijn man kon toen bijna alles ook wel zien.
Maar inderdaad, het hangt af van hoe de baby ligt en hoe beweeglijk je baby is. Ook wel of je veel buikvet hebt. Mijn placenta lag voor, daar had ik verder niet zo'n last van. 

Dankjewel ik voel haar gelukkig wel elke dag 
Placenta ligt aan de achterkant 
Misschien is het een rustige dame die niet hard schopt haha

Ik had hier ook heel erg last van en twijfels over.. Het ligt er echt aan waar de placenta ligt. Ik voelde de baby met 20 weken ploppen. En het is de 2e zwangerschap. Pas bij ruim 25 weken voelde ik hem beter. En nu met 29 weken zie ik hem bewegen van buiten en voel ik hem ook beter. Mijn placeta ligt voor dus alles wat later. Ook vanaf 28 weken hoef je je baby pas echt elke dag even te voelen eerder ook niet. En omdat bij sommige dus de placenta voor ligt net als bij mij. Kan je hem soms wat minder voelen..

Mocht je echt twijfelen, wat rond dit termijn nog niet nodig is.. Dan zou ik je verloskundige bellen.

Hey.
Hier bij de 1e echt een heel beweeglijke baby in de buik, en nu met 2,5jaar nog steeds geen stilzitter. Hij wist me met 36weken zelfs een blauwe plek te schoppen. Ik voelde hem overigens goed rond 25w.
Deze ronde met 16 weken te horen gekregen dat de placenta voor ligt, en dat ik de bewegingen minder zal voelen. Ik voelde toen al 2 weken lichtjes iets. Met 20w kon mijn vriend het voelen. Nu 29w en mijn ribben zijn constant de pineut. Dusver die demper van de placenta haha.
Bij iedereen is het anders, ook iedere zwangerschap. Hier doet t soms echt pijn. Maar zolang je elke dag maar ietw voelt is het prima.

Ohh haha ze is elke dag wel druk begin het ook aan de buitenkant lichtjes te zien zo leuk
Voel lichte schopjes

Terug
Bovenaan