bewegingen t.o.z. van stuit

hallo,

bij mijn is het nog steeds onzeker hoe de kleine ligt. dan weer in stuit dan weer goed, nu heb ik een vraagje aan andere stuitliggers. waar voelen jullie het meest bewegen? en de hik bv. als ik bv na voren zit dan proteseert de kleine onderin. maar aan de zij en boven kant zit ook duidelijk beweging. als je bv met de armen op je buik leunt, dan krijg je daar protest.

ik moet as dinsdag weer naar de verloskundige, ik zit er best mee, de vorige zwangerschap hebben ze de kleine ook gedraaid, ik heb dit niet als vervelend ervaren het lukte ook in een keer, maar ik zit hier niet nogmaals op tewachten er zitten tenslotte wel risico's aan verbonden.

wie kan mij gerust stellen?

Dineke (36+1)

Hey,

Ik kan niet echt zeggen dat ik er verschil tussen heb gevoeld. Die armen gaan ook flink tekeer. En nu ligt onze meid "goed", maar als haar kontje de lucht in gooit dan heb je daar ook net zo veel last van als dat wanneer het haar hoofd was. De gyneacoloog kon bij de vorige controle niet eens het verschil voelen tussen billen en hoofd.. Hij zij toen dat ze mooi in de goed richting lag, maar bij de echo lag mw mooi in stuit. Van de week zagen ze bij de echo dat ze nu dus met haar hoofdje naar beneden lag.

Verder voel ik veel getrappel in mijn zij en boven in, en heel veel geduw op mijn blaas.

Claudia

Hai,

onze meid ligt ook in stuit!! Inderdaad voel ik als ze de hik heeft vooral schopjes onderin tegen mn blaas of soms ook meer richting mn liezen. Als ze lekker aan het voetballen is (wat ze heel vaak doet) is alles onder mn navel de pineut.
Eigenlijk is de enige bewegingen die ik boven mn navel kan voelen,  haar hoofdje, en dan vooral als in met mn armen over elkaar zit en dus op mn buik leun. Af en toe voel ik bovenin een armpje, maar dat is altijd minder duidelijk dan de schoppen onderin.

groetjes Petra
(35+6 wk)

hoi claudia,

voel je die druk op je blaas nu het goed ligt of toen het in stuit lag?

het is bij mij een hele drukte maker. maar getrappel is vooral aan de linkerzijkant. en onderin is het meer gekiebel. en al gaat het zgn staan dan doet het natuurlijk overal zeer.

ik ben benieuwd, de verlosk. zei het kan nog wel 10x rond dus het blijft spannend tot het is ingedaald.
het is bij mij ook de 5e, dus het is wel iets uitgerekt.

gr dineke

Als je gebriebel onderin voelt en trappen in je zij, denk ik dat op dat moment je kindje met het hoofd naar beneden ligt. Die van mij ligt al sinds week 27 naar beneden, en die handjes vinden het heerlijk lekker te grabbelen daaronder, hihi. Ik voel meestal voetjes in mijn rechterzij, maar soms schommelt ze blijkbaar naar de andere kant van mijn buik, want dan zitten ineens de voetjes eventjes links.

Hee Dineke,

Dit is mijn tweede zwangerschap. De eerste heeft heel vastberaden in stuit gelegen en de tweede ligt sinds week 32 'head-down' (& sindsdien ook ingedaald). Bij de eerste voelde ik vanalles bij mijn liezen. Nu voel ik boven de navel tot ribben vanalles bewegen en  niets in mijn liezen (alleen af en toe schurkt het hoofd heel gemeen over mijn blaas).

Wij hebben met 36w een extra echo gehad in het ziekenhuis voor de zekerheid.

Succes,

groetjes max (37w4d)

Hey,

Ik kan niet met heel veel duidelijkheid zeggen dat ik heel veel verschil voel. Het enige wat ik echt gemeen voel is die venijnige duwtjes op de blaas en vooral als je loopt. Verder trappelt ze bij mij met name in mijn rechterzij en af en toe richting de maag.

Ik heb dan ook wel de pech dat ik mijn placenta aan de voorkant heb liggen en daardoor dus niet altijd alles even goed voel. Ik moet zeggen dat dat ook niet altijd een pretje is, want dat maakt je ook wel eens een beetje onzeker.

Claudia

whawhawha, die kleine van mij heeft iedereen in de maling genomen. Ze ligt al die tijd al gewoon met haar koppie omlaag, maar heeft (net als mama) gewoon lekker ronde billetjes. Mijn eerdere reactie op dit topic klopt dus niet meer met stuitligging, maar die schoppen onderin waren dus gewoon stompen van ons boksertje.

gr. Peet
(36 + 2 wk)

Terug
Bovenaan