Bewegingen v baby aan't eind van je zwangerschap


Hoi meiden,

ik vroeg mij af hoe de baby zich beweegt en hoe vaak  bij jullie, zo aan't eind van de zwangerschap. Ikzelf ben nu  bijna 31 wkn zwanger en moet wel zeggen dat ik de kleine toch een stuk minder voel bewegen, en dan heb ik het over schopjes enzo. Is dat bij jullie ook zo? Weet namelijk niet of dat met 31 wkn al normaal is. Pfff.... Hoop nu dat de laatste maandjes net zó snel voorbij gaan als wat het tot nu toe is gegaan! Kan niet wachten

Groetjes Cody
 
hoi

bij mijn zwangerschap voelde ik na 30 weken ook minder schoppen maar de bewegingen werden lomper zo voelde ik nu en dan een voet naar buiten steken en dan weer een hand. maar ik moet wel zeggen dat ik zwanger was van een 2ling.
het is ook zo dat de laaste weken het kindje het hardste groeit en steeds minder ruimte krijgt en daarom voel je het minder bewegen.
succes met je zwangerschap en als je het niet vertouwt gewoon contact opnemen met je vk of gyn.

groetjes kristel 2lingmama  
 
Ik ben nu 40 weken en merk dat de bewegingen niet zozeer minder zijn geworden maar wel anders. En daar moest ik even aan wennen. De kleine heeft periodes waarin hij/zij minder beweegt maar is vaak toch wel druk. Alleen voel ik nu geen schoppen maar het bewegen van armen en benen. Die gevoelens zijn een stuk subtieler en het duurde even voordat ik wist wat ik voelde. Soms moet ik me ook concentreren omdat wanneer je druk bent je er nu minder op let. En je wordt dan niet met schoppen aan je kindje herinnerd.
Ik weet bijvoorbeeld dat wanneer ik een pijnlijk gevoel achter mijn schaambeen heb de kleine langs mijn urinebuis schuurt. Of je voelt een verschil in druk tegen je baarmoederwand. Het zijn geen schoppen maar het is wel de baby. En soms slaapt ie een paar uur achter elkaar. Dan denk ik maar dat de kleine een slaapdag heeft of zo. Maar wanneer ik ongerust wordt laat ie altijd wat van zich voelen. Ga dan op de bank of op bed liggen en leg je handen op je buik. Vaak zit er een patroon in. Je komt er vanzelf achter wat dat is. Die van mij is ´s ochtends altijd vrij rustig. Dan hoef ik niet bang te zijn dat ik hem/haar niet voel want dat is voor mij normaal.

Wanneer je het niet vertrouwd, altijd de vk bellen! Je komt echt niet over als een zeur en daar zijn ze voor!

Jinny
 
Hallo,

Het is inderdaad wat de mama van alan arwan zegt, aan het einde krijgt je kindje minder ruimte en gaat "in eengedoken" zitten en kan dus veel minder dan weken geleden.
Wel voel je (althans dat had ik) de voetjes naar buiten komen op een en dezelfde plek omdat ie zich bijna dan niet meer kan keren.
Als je baby met 34 weken "goed" zit (dus hoofdje naar beneden en billen omhoog) dan is de kans nog maar heel klein dat ie zich nog verkeerd draait.

Veel succes met de laatste loodjes en natuurlijk met de  bevalling!!!!

Groetjes Ilona, mama van Bram (14-03-'05)
 
Terug
Bovenaan