Bewegingen worden minder?

Ik zit nu bijna in week 34 en voel steeds minder beweging van de kleine. Ik voel hem nog elke dag maar het lijkt of de bewegingen steeds minder heftig zijn, geen echte trapjes meer. Misschien komt het omdat hij nu minder ruimte heeft? Ik wil niet gelijk bij ieder ding paniek zaaien maar het lijkt wel hoe verder ik ben hoe meer zorgen ik me ga maken of alles wel goed is. Herkennen jullie dit ook?

Hoi, onze zoon schopt ook minder maar ik voel hem nog wel veel bewegen, meer draaien en verplaatsen dan schoppen. Dus kan wel kloppen hoor, de ruimte wordt steeds minder!

Hey matai,

Ik voel de bewegingen ook steeds minder en de afgelopen 2 dagen eigenlijk helemaal de baby niet gevoeld.
Toen ik vanochtend naar de verloskundige moest en het haar vertelde, werd ze een beetje boos..
ik had moeten bellen en langs moeten komen..
ik schrok hier wel van.. ze zei ik heb liever dat je wat vaker langs komt dan helemaal niet aan de bel trekt..
ik werd na mijn afspraak met de verloskunduige meteen naar de gynaecoloog door gestuurd en daar werd een echo gemaakt en daarna een hartfilmpje werd er gemaakt moet een half uur daar ook zoon bed liggen..
gelukkig leek alles wel goed.. maar voor de zekerheid moet ik nu vrijdag weer terug komen en krijg ik weer een filmpje...

Mijn gyneacoloog zei ook als ik de baby niet voelde dat ik dan even rustig op de bank moest gaan zitten plus minus een uur contact proberen te maken m,et de baby door je handen op je buik rte leggen en zoo.. en als ik dan nog niks voel meteen moet bellen..

ze d88 eerst ook dat de baby al ingedaald was door dat je minder voelt maar bij is dat nog niet zoo..

ik wil je niet te ongerust maken maar zal als je de baby niet voelt toch maar even bellen met verloskundige of gyneacoloog...

xxx

Mijn vk zei dat vanaf 32 weken de bewegingen wel minder 'heftig' zouden worden, maar je moet je kleintje wel blijven voelen!
Als je hem niet voelt, inderdaad een uurtje proberen om contact te maken door een beetje te duwen enzo. Als je hem/haar daarna nog niet voelt, meteen bellen!
En als je je zorgen maakt, ook gewoon bellen!!

Houden jullie de slaapritme ook wel bij dames? Ze beginnen als het goed is al aan een ritme gewend te raken. Biij mijn prinsesje merk ik het in ieder geval wel.. Dan ligt ze een uur of 2/3 heel rustig te slapen met af en toe een schopje oid tijdens t dromen denk ik.. Als ik soms na een uur of 3 toch bezorgd begin te raken ga ik op mn linkerzij liggen, en leg mn hand op mn buik en beginn te praten tegen haar. Dan begint ze al gauw te reageren...

Ik heb voor de zekerheid toch ook maar even contact gehad met de vk en die zegt eigenlijk hetzelfde als jullie: het is wel belangrijk dat je je kindje elke dag nog voelt maar dat het goed mogelijkis dat de bewegingen minder heftig zijn. Dankje voor de berichtjes, ik maak me nu een stuk minder zorgen :)

Terug
Bovenaan