Bewonderingq

Ik wil even zeggen dat ik echt bewondering heb voor alle dames die zwanger zijn en nog werken!!! Ik zelf studeer nog, maar weet niet hoe lang ik dat vol hou. Ik ben zo misselijk en moe dat ik het vaak niet kan opbrengen om naar college te gaan, laat staan de opdrachten zo goed mogelijk te maken. Ik doe het nog wel, maar ben blij dat ik nu even een paar dagen vrij heb!!
Dus werkende zwangeren: Mijn petje af voor jullie!!!!! Misschien hebben jullie nog tips voor mij?

Groetjes, Ester (10 wkn)
 
Hee Ester,

hier nog een (weliswaar bijna afgestudeerde) zwangere student!

klein lichtpuntje: over een paar weken kun je je waarschijnlijk wel weer beter concentreren... Mijn scriptie heeft drie maanden (waar komen DIE nou vandaan) vertraging opgelopen omdat ik me voor geen meter kon concentreren en me ook niet echt fit voelde.
De klapper (de eindversie) moest tussen de vierde en de zevende maand ergens komen, daarna schijn je je weer minder te voelen ;) -nou ja dat is gelukt.

Wel gek hoor, om zo op de universiteit rond te lopen. Eerst was ik stiekem heel trots maar nu voel ik me wel echt anders of zo.

Succes! Lijkt me helemaal wel leuk om student-moeder te zijn (geldt voormij niet helemaal meer), maar ook wel lastig om een beetje contacten te onderhouden. Nou ja. Jij word ervaringsdeskundige

Lies

 
hoi ester

ik werk zelf bij de gezinszorg en heb zo'n 2a3 gezinnen per dag. ik doe dus heel veel huishoudelijk werk. zo'n 2a3x stofzuigen zeker per dag!! ik moet zeggen dat ik het nu wel ga voelen hoor in mijn stuitje en bekken enzo. als ik gewerkt hebt, en ik ga erna liggen kom ik niet meer op. ik denk ook niet dat ik dit nog lang volhoud.
zijn er nog mensen die bij de thuiszorg/gezinszorg werken?
groetjes van sandy (15wk)
 
Hoi Ester,

Dank je wel hoor, maar ik denk dat er ook een heel groot verschil zit in hoe iedereen zich voelt. Ik ben wel moe, maar kan wel gewoon werken. Het is zelfs zo dat ik op mijn werk minder moe lijk omdat ik dan wat afleiding heb. Terwijl ik thuis eerder denk: Hehe, ik ga maar weer even zitten....

Verder ben ik ook maar een kleine periode misselijk geweest. Dus dat scheelt ook aanzienlijk. Je hebt ook dames die een week of 6 boven de plee hangen.

Succes met je studie en ik hoop dat je je binnenkort weer wat beter voelt!
lfs Debbie
 
Hoi Ester,

Lief dat je zo'n bewondering voor ons werkenden hebt, maar het valt wel mee hoor. Het is lichamelijk wel eens zwaar, maar ik hoef niet leren voor examens, dus dat ik wat minder geconcentreerd ben en alles wat langzamer doe dan normaal heeft niet direct grote consequenties voor mijn werk. En met colleges kan ik me voorstellen dat je die iets sneller overslaat dan dat je een dag niet op je werk komt (ik was in elk geval ook wel een stuk makkelijker met ziek thuis blijven tijdens mijn studie dan nu met mijn werk).

Met een beetje mazzel voel je je over een paar weken weer wat lekkerder en kun je dit jaar redelijk afmaken. Veel succes in elk geval!

En Lies, jij ook succes met afstuderen!
 
Hoi Esther,

Waar het misschien ook door komt is dat je nu nog in die eerste 3 maanden zit en dan de vermoeidheid vaak het ergst is...
Die gaat voor een groot deel wel weer over (bij nooit helemaal trouwens). In het begin kon ik altijd wel slapen, maar dat wordt echt beter hoor!
Dus hopelijk kun je over een paar weken weer gewoon de collegebanken in met een uitgeslapen hoofd!
 
Ik werk in de gezzondheidszorg en dus onregelmatige tijden. Ik moet zeggen dat ik hier tot vorige week wel moeite mee heb gehad. Nu is een groot dee van de vermeoidheid verdwenen en voel ik me eigenlijk weer 'normaal'. Ik ben niet misselijk geweest, dat scheelt ook. Op mijn werk weten ze het nog niet, ga het na mijn eerste echo vertellen, over 1,5 week,. Ik heb nu eerst vakantie en meteen daarna een echo.

Succes met je studie...

Liefs Sas
 
Terug
Bovenaan