Bewust groot gezin....

Hoi hoi

Heb juist gereageerd op een discussie, waar een dame twijfelde over een tweede.
Daarbij ben ik me af gaan vragen of hier ook moeders zijn, die bewust kiezen voor een groot gezin. Ik ben 22, getrouwd  en zwanger van de tweede. Even voor de duidelijkheid; je hebt het nooit vor het zeggen, maaaaaaaar liefst krijgen wij een stuk of 4 kinderen.
Wie nog mee...????

Groetjes
 
Hallo,

Wij hebben nu 3 kinderen en zouden het liefst nog een 4e kindje krijgen.. Vind het voornamelijk moeilijk door de financiele druk, we wachten nog even met de definitieve beslissing onze jongste is nu bijna 11mnd dus we hebben nog even de tijd.

Gr MJ
 
Wij kiezen er ook bewust voor, ben van '81 en zwange van kind 4..
Wat ons betreft nog niet de laatste... Wil overigens wel thuisblijfmoeder blijven
en ik wil elk kind op een aparte kamer houden, dus bij een evt 5e is het klaar voor ons...
Ik zou zeggen; ga ervoor!!!
 
Hoi,

Ik las net je reactie op het topic 2e?
Ik mag toch hopen dat je niet denkt als kinderen weinig verschillen in leeftijd dat ze dan goed kunnen opschieten samen En als er veel tussen zit niet.
 Jij wil graag veel kinderen kort op elkaar maar dat wil niet zeggen dat die karakters allemaal bij elkaar passen hoor!
Hoezo is je zusje een flierefluiter, ze is 13jaar hoe kun je dan verwachten dat ze oppast op jou kind ed, ze is zelf nog een kind, het is jou verantwoording om je kind alleen bij iemand achter te laten die zulke enorme verantwoording dragen kan!
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een onvolwassen stukje!

MJ  
 
Hoi,

Ook wij hopen op een 'groot' gezin. Ben getrouwd en zijn beide 26 en papa en mama van 2 prachtige meiden een van bijna 4 (13 januari) en een van 2.5. Verder ben ik bewust thuisblijfmama en gastouder van inmiddels 3 kindjes en in april nummer 4 (verspreid over de week in verschillende leeftijden) Wij willen nu wel wachten tot onze jongste naar school gaat voordat we weer aan een zwangerschap gaan denken, en dan hopen we weer 2 keer kort achter elkaar zodat ook die kindjes niet veel in leeftijd verschillen.
hoe het allemaal loopt weet je niet, dat heb je nooit voor het zeggen. Wel vinden we 4 kids eigenlijk genoeg.
maar dit verschilt voor iedereen gelukkig, ik kom uit een gezin van 7 en mijn man uit een gezin van 6 en hebben het beide goed gehad thuis en een   goede band met broers en zussen ook nu nog nu iedereen getrouwd is (op 2 na)

gr Alinda
 
Hier ook een gezin met (bijna) vier kinderen. Ik ben ook van '81 en bijna 30 weken zwanger van de vierde.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat deze zwangerschap niet gepland was, door bekkeninstabiliteit was ons afgeraden om er nog een keer aan te beginnen, maar de natuur laat zich niet altijd dwingen blijkt nu wel weer.

We hebben nu dus 3 kinderen, een jongen van 6, een meid van 4 en nog een jongetje  van 22 maanden. Die is straks dus precies 2 als de baby geboren wordt. Weer een jongetje trouwens!

Ik ben ook bewust thuisblijfmoeder, pas wel 3 dagen in de week op een meisje.

Gevoelsmatig zou ik er over een paar jaar best nog een kindje bij willen maar omdat het lichamelijk echt niet goed voor me is laat ik me na dit kindje steriliseren. Ben nu dus ook heel bewust bezig met genieten van alle "laatste keren" die ik nu meemaak. Valt niet mee door de bekkenpijn, maar we zetten nog maar even een paar weken door.

Ik vind het heerlijk, een "groot" gezin. Zo groot vind ik het trouwens ook niet, maar dat is waarschijnlijk maar net wat je gewend bent.

Zie hier dat er meer mama's van mijn leeftijd zijn, krijgen jullie daar vervelende reacties op?
 
Terug
Bovenaan