bewust later inenten?

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Ik las een paar topics geleden één over exceem. Wij hebben het ook (dwz mijn vriend heeft het heel erg nu en ik had het vroeger als kind ook), dus we waren als de dood dat ons zoontje het ook zou krijgen.
Maar goed, hij krijgt vanaf het begin al bv, dus ik had goede hoop! Maar helaas, sinds een maandje zien we ruwe, rode en soms schilferige plekjes op zijn armen en benen. (Vooral in de knieholtes) SHIT dus!!

Nu las ik ook dat het van de inentingen kan komen - hoe zit dat, weet iemand dat?

Ik ben wel een beetje van het antroposofische en heb idd wel even zitten twijfelen of we niet zouden wachten met de inentingen zodat hij eerst zelf sterker zou worden. Maar uiteindelijk toch maar wél gewoon laten inenten zoals het hoort, had ik dit geweten.....

Hoe denken jullie daarover en zijn er mensen die idd bewust hebben gewacht met inenten van de kinderen? Hoe pakte dat uit en wanneer begin je dan met de inentingen?

Groetjes Edith (mamma van Runar)

Wij hebben haar gewoon laten inenten toen het "moest".
Ik heb nog nooit gehoord dat inenten in verband kan staan met allergien, maar het zou kunnen...weet ik dus niet.
Ik persoonlijk ben er niet zo van om te wachten met inenten, heb zoiets: als het niet goed zou zijn om ze zo klein al in te enten dan zouden ze dat echt niet doen! Vond het dan ook heel belangrijk dat ze op tijd haar prikjes kreeg.
Maar goed, dat is mijn mening!
Vervelend he, die eczeem! bij ons zit het ook in de familie (mijn vriend en ik gelukkig niet, maar mijn vader wel en mijn broer heel erg) en ons dochtertje heeft er nu ook last van, gelukkig niet zo heel erg, maar is toch vervelend...

Succes ermee!

Wij hebben Anne bewust niet laten inenten, maar dit was niet vanwege eczeem. Bij mijn vriend zit ADHD in de familie en dyslectie. De arts in het ziekenhuis heeft ons verteld dat we daarom beter konden wachten. Na het 2e levensjaar is het allemaal veel minder heftig.
Wij voelen ons goed bij ons besluit. Ze heeft de rommel van die entingen niet in haar lichaam. Het zijn tenslotte allemaal stofjes die er niet thuis horen en ik ben er van overtuigd dat die schadelijk kunnen zijn.
Als je meer wilt weten kan je kijken op www.nvkp.nl , hier staat info over uitstellen enzo.

Groetjes,
Natasja

Ps; Volgens het CB is er geen verband tussen andere "ziektes" en inenten. Volgens veel artsen in ziekenhuizen wel. Het is niet bewezen en er  zijn niet genoeg  onderzoeken naar gedaan om dit aan te tonen.  Wel  loopt de rijksvaccinatiedienst heel erg achter, want  de prikken zijn al jaren niet aangepast.

hoi,

Iemand die er bewust voor kiest om zijn baby later in te enten,  loopt het (eventueel kleine) risico dat de baby een ernstige infectie oploopt voor die tijd. Mogelijk met blijvend letsel.(bv polio) of zelfs sterfte tot gevolg.
Voor je zo'n keuze maakt moet je je dus goed voor laten lichten over de voors em tegens van het vaccineren.
En eczeem, adhd enz dus zetten tegenover het risico van niet vaccineren.

groeten Elke

Ik ben het helemaal met bovenstaande schrijfster eens. Zo hebben wij het ook gedaan.
Een aantal ziektes komen hier helemaal niet meer voor (zoals polio). Bij het cb waarschuwden ze me alleen voor kinkhoest. Maar dit kunnen gevaccineerde kinderen nog steeds krijgen. Het is juist zo dat het sinds er tegen gevaccineerd wordt meer kinderen het gekregen  hebben. Raar maar waar.  
Maar ik denk dat je even op moet zoeken hoe het zit met  eczeem. Ik heb daar helemaal geen idee van in hoeverre dit  aan vaccineren is verbonden. Bij het cb weten ze er ook niks van. Zij willen daar meestal alleen prikken, maar hoe en wat weten ze echt niet. (Moet je maar eens vragen wat er in zit, dat weten ze echt niet).
Met uitstel zit overigens wel een voordeel aan. Niet alles hoeft ingehaald te worden. En als ze al prikken hebben  gehad is de kans dat ze de  ziekte krijgen al minimaal.    
Laat even weten wat je doet en wat jou bevindingen zijn. Ik ben benieuwd.

Groetjes!

hoi,

ik dacht eerst dat Natas 24 met ''bovenstaande schrijfster'' mij bedoelde maar bij nader inzien denk ik dat ze degene bedoelt die het topic geopend heeft.
Kan ik het volgende dus niet laten om te zeggen: Polio komt nog wel degelijk voor in Nederland. Om de paar jaar is er een kleine uitbraak. En waar? precies in de streng gereformeerde gemeentes waar niet gevaccineerd wordt.
Polio circuleert nog vol op in Nederland, Maar omdat de meeste mensen gevaccineerd zijn zien we daar niks van. Tot dat een populatie bereikt wordt die niet gevaccineerd is. Zo komt de ziekte ineens weer aan het licht.
Enkel de koepokken zijn volledig uitgeroeid dmv vaccinatie, al de andere ziektes bestaan nog (niet allemaal in nederland gelukkig).

groeten Elke

Er zijn gevallen bekend van kinderen die ernstig ziek zijn geworden door de inentingen.
Maar er zijn ook gevallen bekend van kinderen die juist ziek zijn geworden doordat ze niet waren ingeënd.
De meeste ziektes komen niet zo vaak meer voor, juist doordat er tegen geënd wordt.
Ik persoonlijk zou het risico niet nemen om niet te enten. En ik heb het niet gedaan omdat het zo hoort, ik heb er wel degelijk over nagedacht.
Er zijn trouwens veel kdv, waar je kind niet eens mag komen als het niet is ingeënt...
Sil

Hoi!

Nou, het onderwerp maakt nogal wat reacties los zie ik... :)
Ik ben er nog niet helemaal uit, het is zó uiteenlopend alle info!
Ik heb me net vandaag aangemeld op een antroposofisch forum en hoop daar wat meer info te kunnen vinden. Voorlopig hoeft Runar het eerstvolgende halfjaar geen prikken meer, dus we hebben nog even tijd om na te denken hoe we verder gaan.
Vind het idd wel bijzonder apart om zovaak te lezen "dat het cb het ook niet weet" - helaas maar waar is ook mijn ervaring! Zeker op het gebied van bv ook, ik werd er soms zó wanhopig van! Gelukkig heb ik andere wegen gevonden, zoals het borstvoedingscentrum hier! Bedankt voor al jullie reacties iig!

Groetjes Edith

Terug
Bovenaan