Bewust tienermoeder worden?

<div class="”text-body-2" data-v-d6814c30="””">Hoi!</div><div class="”text-body-2" data-v-d6814c30="””">Ik ben 19 jaar en werk in de kinderopvang. Mijn vriend is 27 (mentaal een stuk jonger ?) en wij willen graag binnenkort kinderen.</div><div data-v-d6814c30="””"> </div><div class="”text-body-2" data-v-d6814c30="””">Ik heb altijd geroepen dat ik jong moeder wil worden en mijn moeder, oma en omi waren ook allemaal rond hun 18e zwanger. Ik heb zo’n jonge familie altijd als heel erg leuk en fijn ervaren en zou dat graag door willen zetten.</div><div data-v-d6814c30="””"> </div><div class="”text-body-2" data-v-d6814c30="””">Wat zijn jullie ervaring met jong zwanger worden en wat waren de reacties in de omgeving? Groetjes!</div><p> </p>

Hoi! 
Ik was zelf 20 toen ik zwanger (en bevallen) was. Mijn dochter is nu bijna 5 maanden en ik ben inmiddels 21, mijn vriend is 25. Ik kreeg eigenlijk alleenmaar leuke reacties maar er zijn altijd mensen die achter je rug om genoeg te zeiken hebben of je nou jong of oud moeder bent. Zolang je alles een beetje op een rijtje hebt en gelukkig bent zou ik zeggen waarom niet? Lekker doen waar jij je goed bij voelt. ?

Hey,

Ik heb precies hetzelfde ?
Mijn vriend is nu 29 en ik ben 20. Groot leeftijdsverschil zou je zeggen maar hij gedraagt zich jonger en ik ouder ?
Wij wonen nu 2 jaar samen en nu 8 maanden bezig met zwanger worden. Hij heeft al een zoontje dus de kinderwens kwam al snel. 
Als Je er mentaal klaar voor bent en je vriend ook zou ik er gewoon voor gaan. Jong moeder zijn heeft ook zijn voordelen. 

Als ik het zo lees zit de basis goed. Klaar met school en werk. Als je je relatie ook als goed beschouwd zie ik geen reden wasrom dit dan anders zou zijn dan wanneer je 10 jaar ouder zou zijn!

Ik was ook 19 toen ik zwanger werd. Op mn 20e bevallen. Mm zoontje is nu een half jaar oud! Ik geniet van het moederschap. En als je samen gaat kinderen wil waarom zou je dan wachten? 

Helemaal mee eens!! 
En persoonlijk zou ik jezelf dan ook geen tienermoeder noemen? Uit je verhaal krijg ik niet het idee dat je jezelf nog een tiener voelt?? 
Dan wordt je gewoon een jonge moeder! ?

Terug
Bovenaan