Bewustwording Borstvoeding, 3 minuten actie

Regelmatig geven moeders aan, dat er in de media uitspraken worden gedaan over borstvoeding die geen steek houden. Of ze merken op, dat een bedrijf of instelling niet borstvoedingsgericht bezig is. Het kan ook zijn dat een bedrijf of instelling juist een pluim verdient, omdat deze heel goed bezig is op het gebied van borstvoeding. Of wil je misschien een soap activeren om het geven van borstvoeding of kolven in de serie naar voren te laten komen? Zo zijn er nog veel meer redenen te bedenken om actie te ondernemen en daar maakt het actieteam werk van. Je hebt dan de mogelijkheid om snel en simpel een actie te ondersteunen met je naam en e-maildres! Dit hoeft nog geen 3 minuten te duren. Zo bundelen we onze krachten en kunnen we samen een punt maken. Wil je er meer over weten, lees dan verder op de actiesite: www.bv3minutenactie.nl .

Namens het actieteam,

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia
 
Sorry hoor, iedereen moet zelf weten wat ze doen, maar ik merk dat ik heel erg kriegelig wordt van dit berichtje... Laat een aanstaande moeder gewoon ZELF bepalen wat ze wil gaan doen, en dat mag gerust ook flesvoeding zijn als zij zich daar beter bij voelt.
Al die betutteling...
Voor steeds meer moeders is juist die buiten proportionele (eenzijdige) aandacht voor BV (en overheidsbemoeienis) reden om juist geen BV te gaan geven! Dus het kan zeker ook averechts werken!

Rita, mama van Senn
 
You go girl!!!!
Rita, ik ben het HELEMAAL met je eens. Ik wilde gisteren al zelf reageren, maar wilde niet weer de hele bv-discussie op gang brengen. Waarom moet bv. zo ontzettend gepushed worden. Geef over beide info en laat daarna iedereen zelf beslissen.
Ik werd ook kriegel van dit berichtje. Laat moeders met rust!!!
Ivy
 
Goeie actie Yvonne,

ik heb een en ander  gelezen en zag wat dingen die me aanspraken.
Natuurlijk mag iedereen kiezen voor flessevoeding, maar wat zo jammer is dat als je wel kiest voor borstvoeding dan wordt daar soms zo belachelijk op geregaeerd. Restaurants waar je achteraf niet eens je kind mag voeden ( ruim shirtje aan en niemand die er iets van ziet), want dat is aanstootgevend, maar al die wijven met hun blote buiken en borsten die uit hun shirtje puilen mag wel.

Van mij mag een ieder kiezen voor wat ie wil, en moet je dus de gelegenheid krijgen je keuze waar te maken.



Miep
 
Miep, ben het wel met je eens.
Maar ik begrijp de anderen ook. Want ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel een beetje kriegel wordt van steeds die berichtjes van 3 minuten acties. We weten het nu wel... toch is het ook yvonne haar werk, dat snap ik dan ook wel weer.
We promoten flesvoeding toch ook niet (fabrikanten mogen dat niet eens...) zo zwaar???
Omdat wel wel weten dat borstvoeding gezond is, maar FV is óók gezond. En het heeft absoluut geen zin om een discussie te voeren wat nu gezonder is(mag wel, houdt het levendig en spannend!)... want fv is goed genoeg. Dan kunnen we ook wel gaan discuseren over vlees, want ze zeggen dat vis ook gezonder is.... en zo kunnen we nog wel meer etenswaar opnoemen.
Dit berichtje van Yvonne is trouwens dit keer niet zo in de trand van 'bv is het allerbeste', dus dat valt me weer mee!
Heerlijk toch, deze discussies???
 
Terug
Bovenaan