Bezig houden...

De uitdaging is er een beetje uit hier in huis, speelgoed is niet meer zo interessant. De dagen dat Thomas nog thuis is loopt hij zich behoorlijk te vervelen. Zo wordt de sfeer snel negatief. Hoe kan ik hem op een leuke manier bezig houden en stimuleren tot hij over een half jaar naar
school gaat?

Ze zeggen altijd dat dat laatste half jaar voor ze naar school gaan het moeilijkste is. Gelukkig is het zomer, en kan hij veel naar buiten.

Hoi Caat,

Herkenbaar! Ik merk ook aan Noah dat hij er echt aan toe is om naar school te gaan. Ik merk het ook als hij op de creche is geweest. Als ik dan 's-avonds vraag wat ze hebben gedaan zegt hij: 'gewoon, gespeeld' en eerst kreeg ik dan een heel verhaal wat hij geknutseld en gezongen en weet-ik-veel-wat gedaan had :)
Tot nu toe heb ik het gelukkig nog niet als negatief ervaren, omdat ik gewoon onze dagen wat voller ben gaan plannnen. Ik ben op dinsdag en donderdag met hem thuis en ga dan in de ochtend altijd naar de sportschool. Daar zit ook een creche bij en daar kan hij dan toch weer even een uur in een andere omgeving en met andere kindjes spelen. Daarna gaan we vaak nog een boodschapje doen en al met al dan zijn we vaak pas tegen de middag weer thuis. Dan speelt hij meestal buiten met z'n vriendjes of gaat hij bij oma spelen (ik houd overigens wel m'n hart vast voor het moment dat z'n drie dikste vriendjes uit de buurt naar school gaan, want dan moeten we nog een paar maanden overbruggen voor hij zelf ook mag)
Ik denk dat we heel veel geluk hebben met de straat waarin we wonen, waar toevallig vier jongetjes van drie jaar naast elkaar wonen en vrijwel iedere dag samen spelen. Als ik nu merk dat Noah zich gaat vervelen zet ik gewoon de deur naar buiten open (we wonen aan een hofje waar het heel veilig - en autovrij spelen is) en rent hij naar een van z'n vriendjes.

Ik kan me voorstellen dat jouw situatie anders (ingewikkelder) is omdat je nog twee andere kleintjes thuis hebt. Misschien is een indoor speelparadijs als Ballorig iets? Kan Thomas even lekker wat energie kwijt en kan jij met je jongste twee in de baby-hoek zitten. Of misschien kan je vragen of een vriendje van de creche een middagje kan komen spelen? Of opa/oma lief aankijken of ze hem regelmatig op sleeptouw willen nemen naar een 'grote jongens' activiteit?

In ieder geval succes met de komende 6 maanden ;-)

Groetjes, 10e

Hoi Caat,

Ook hier is het net zo,soms word ik er helemaal niet goed van,want hij word dan erg vervelend en pest zijn zus daarbij ook nog eens dus naar zo'n dagje ben ik totaal frustreert,en ook ik weet vaak niet wat te doen!!!! Alleen buiten hier spelen op straat gaat niet zijn ook geen kleinere dingen,onze tuin is wel groot genoeg!!!!
Hij gaat in augustus al naar school hier in Duitsland dat heet kindergarten ze mogen daar al met 3 jaar heen,echt ik hoop dat het dan wat beter gaat,denk het wel!!!! Hij vind het hier ook niet leuk om thuis wat te doen,probeer ook met knutselen wat hem af te leiden ook dan is hij met tien minuten klaar!!!!
Maar goed als hij alleen is dan is die wel lief dus het is niet allemaal negatief!!!!
We moeten gewoon een balans vinden tussen buiten wat doen en binnen en een bepaalde dagindeling zodat je momenten hebt van actief wat doen en rust momenten,denk dat ik dat eens ga proberen wie weet lukt dat!!!!
Succes jullie,kom nog eens kijken hier!!!!

Groetjes Duits meisje

Wij hebben een strak ritme overdag:
- ontbijten
- 's morgens mag ze even tv kijken tot 10 uur (kan ik wat in huis doen)
- fruit
- daarna gaan we altijd even weg: boodschapjes doen, naar 1 van de oma's... speeltuintje bij mooi weer
- lunchen
- Lo"is slaapt altijd nog een uurtje
- binnen/buiten spelen: op de stoep voor of in de tuin, zandbak... schommel...
- warme maaltijd
- nog even nick junior kijken of een opname van kindertijd...

Ik merk ook die verveling bij haar wel, ik probeer soms samen dingen te doen maar vaak wil ze alles zelf doen en kan ik me er maar beter niet teveel mee bemoeien. Ik heb wel een hekel aan dat gepest want dat kan ze heel goed. Ik straf dat ook gelijk af. Voor de rest probeer ik haar ook maar een beetje te laten hangen. Ik ga niet alles uit de kast trekken. Ze kan het ook heerlijk vinden om met de pop op de bank ziek te spelen... duim in de mond... ach toe maar... als ze dit niet de hele dag doet...

Succes met onze aanstormdende kleuters, wat gaat toch snel. Ik weet nog zo dat we ons melden bij het zwangerforum...

xx

Terug
Bovenaan