bezig met het zindelijk worden HELP!

hallo allemaal..

dit is de eerste keer dat ik hier wat plaats maar heb een vraagje..

mn zoontje word in december 3 en we zijn nu bezig met het zindelijk worden..
plassen op het potje of op de wc gaat goed.. als ik maar wel om de zo veel min vraag
moet je plassen??
uit zich zelf zal het niet komen het maakt hem niets uit..
en vooral het poepen wil maar niet lukken.
laatst stond ie in zijn blote billen voor de tv gewoon van zich af te poepen!
maar ik vind dit toch wel de leeftijd dat het een keertje klaar moet zijn overdag!!
hoe lang ben ik hier mee bezig??? word er nu al dood moe van... :-S
 
Hoi,
ik denk dat je niet teveel moet pushen. Hoe harder jij het wil hoe langer het duurt en hoe meer frustaties er zijn.
Persoonlijk hebben wij  niet aan training gedaan. Heb mijn zoontje toendertijd wel gevraagd of hij naar de wc moest maar hij had nog wel een luiertje om. Soms gaf hij het aan en deed hij het, het andere moment niet.
Je kindje geeft zelf wel aan wanneer hij er aan toe is. Blijven uitnodigen en niet boos worden werkt volgens mij het beste.
Succes ermee.
Groetjes Jeanette
 
Hallo, Mijn dochter is nu net 5 dgn 3 jaar oud. En ook wij dachten dat het niks zou worden met zindelijk zijn. Ook omdat zij net en zusje van 6 wkn heeft en dat dus erg spannend en nieuw is allemaal. Wel vertelde ze mij wanneer ze een plas deed in de luier en als ze gepoept had gaf ze dit ook aan. Dit was voor ons het begin....We hebben een "ongeluksbroekje"(luierbroekje) bij haar aangedaan, maar daar werd ze heel onzeker van, heb ik een luier aan of een ongeluksbroekje...oh jee een plas in mijn ongeluksbroekje of was het een luier. Aangezien onze dochter best wel bijdehand is en ik haar veel kan uitleggen heb ik een week voor haar verjaardag verteld dat als ze 3 jaar is geen luier meer aan hoeft omdat ze dan al een grote meid is. (eerst kreeg ik de reaktie, ik wil niet 3 worden hahah ja ja hoezo pienter) Elke dag heb ik het zo gebracht dat het heel stoer is dat ze straks al zonder luier mag.... En wat schept onze verbazing...al 4 dagen sinds de dag na haar verjaardag is onze meid uit de luier en heeft ze nog maar 2 ongeluksjes gehad en zelfs na 1 x een poepie in haar onderbroekie, poept ze nu ook op de wc... zo zie je maar het kan ineens zo snel gaan. Mischien heb je iets aan mijn verhaal. succes ermee!!!

gr natalie
 
Hallo,

Ja, het kan een hele klus zijn en jongens zijn sowieso trager in dit dan meisjes. Onze dochter is twee en een half en gaat vanaf een week na haar tweede verjaardag op het potje en ook 's nachts draagt ze nu een maand geen luiers meer. Een ongelukje gebeurt 's nachts nog weleens maar daar maken we ons niet druk om. We zeggen het wel even maar maken er geen heisa om.
Overdag gaat het goed behalve de grote boodschap. Dat kan echt een drama zijn. Dan lopen we 20 keer met haar op en neer naar het toilet voordat ze eindelijk wat doet. Met ook wel eens een smerige broek tot gevolg. Nu proberen we het systeem van belonen. Als ze goed naar het toilet gaat, krijgt ze een snoepje. We proberen er ons verder niet te boos in te maken al vraagt dat soms veel geduld maar het zal wel een keer komen denken we dan.
Veel succes alvast!

Nina
 
Terug
Bovenaan