bezig voor tweede wens is enorm ben zat vooroordeel wees blij je hebt er al een!!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben een vrouw van 32 en moeder van een zoontje van twee en een half we zijn sinds een paar maanden bezig om te proberen om zwanger te worden van een tweede kindje tot nu toe helaas zonder resultaat. Ik geniet ontzettend van ons zoontje maar het verlangen naar een tweede is tot mijn verbazing net zo groot als ik bij de eerste keer had. Ik zou graag van andere moeders vernemen die dat gevoel ook hebben en samen toch best wel soms door een moeilijke periode zien te komen als steun en toeverlaat want weinig mensen begrijpen de frustraties want je hebt er toch al een!!!! Sommige mensen duwen je wat dat betreft teveel in een hokje en dan mag je je niet rot voelen omdat je er dus al een heb help wie kent die frustratie??????

een hoopvolle mama

Hallo,

Wij zijn ook al een tijdje bezig om een tweede kindje te krijgen. Na de vorige zwangerschap en bevalling, dacht ik eerst... dit nooit weer. Maar toch nu het niet wil is de wens steeds groter, ook mijn man ervaard dit zo.
Om mij heen hebben de meeste mensen toch 2 of zelfs 3 kinderen, dus het idee van ons is zo gek nog niet, van hen zou ik dit ook nooit te horen krijgen. Bovendien is het jullie leven, dus beslist niemand daarover. Als jullie graag een tweede kindje willen, dan ga ervoor. Nu ik zeg vaak dat we blij zijn met onze dochter, en een tweede is welkom, mocht dit niet lukken, ja nu dan zijn we blij met onze dochter, alleen op het moment dat het echt niet wil zal het toch een domper worden.
Ik ben sinds vrijdag bezig met Primulut, om de menstruatie op te wekken, en dan kan ik starten met Clomid voor een eisprong, dus de komende maanden worden spannend...

Jij ontzettend veel succes met het krijgen van de tweede, en trek je niets aan van de mensen, het is jou/jullie leven!

groetjes Anna

Hoi,
Ik herken dat wel, de wens voor een tweede kan net zo sterk zijn als voor een eerste. Ik had dat ook. Ik denk alleen dat je een beetje uit moet kijken bij wie je over je teleurstelling klaagt. Ik heb bijv. meerdere mensen in mijn vriendenkring waarbij kinderen krijgen nooit gelukt is/ die druk doende waren in het medische circuit voor een eerste met altijd een onzekere toekomst. Tegen hun heb ik nooit met een woord gerept over mijn frustratie dat het zwanger worden niet zo snel lukte. Daarnaast zijn er veel mensen waarvan je het verdriet niet kent, kan de bakkervrouw zijn die nooit zwanger werd/je buurvrouw van 60, de pijn blijft.
Uit je verdriet en frustratie daarom alleen tegen mensen die je goed kent, want tuurlijk mag je die gevoelens hebben ookal is het voor je tweede!
Maar ben ook realistisch, je bent nog maar een paar maandjes aan het proberen. De kans op een spontane zwangerschap bij een vruchtbaar stel is maar 25%, dus een half jaar is vrij normaal. Wij zijn voor onze tweede 2,5 jaar bezig geweest en uiteindelijk wel gekregen gelukkig.
Ivy

hoi hoi hier een berichtje van tweede kindje  bedankt voor de reacties het is waar dat je niet van mensen kunnen weten of ze bezig zijn daar ben ik inderdaad ook altijd voorzichtig mee maar het blijft moeilijk ik laat mensen er meestal zelf mee komen. Het blijft zowieso een moeilijk onderwerp omdat  ik er niemand mee wil kwetsen maar  omdat je al een kindje hebt denken de meeste mensen  daar niet echt aan en dan komt de standaard vraag wanneer komt de tweede dat is dan  niet altijd even leuk zeker niet  als je net weer ongesteld bent geworden dan is het zelfs pijnlijk. Maar ik ben me er zeker van bewust dat voor mensen die met hun eerste bezig zijn en al maanden zelfs soms jaren bezig zijn dit misschien als zeuren  overkomt maar nogmaals mijn verlangen naar een tweede is net zo heftig als bij mijn eerste en ik ben ook zeer dankbaar voor mijn mannetje maar de teleurstelling is er niet minder om. Ik gun iedereen zijn geluk maar na 8 maanden gun ik mezelf nu ook een kleintje, maar ik blijf geduldig en hopen mijn bedoeling is dan ook niet om te zeuren of klagen maar om steun en herkenning te vinden. Anna waarvoor slik je die medicijnen en hoe lang zijn jullie nu bezig? Ik zal duimen dat het voor jullie ook snel raak zal zijn heel veel succes!!!!!

groetjes van tweede kindje

Hoi,

Gelukkig heb ik dat nog niet echt dat mensen zeggen wees blij je hebt al een gezonde knul.
Maar wat ik juist heel storrend vind is dat mensen steeds vragen komt er nog geen broertje of zusje voor Daan? Hij is nu 2 jaar en 2 maanden.
Tja wij willen wel heel graag zitten nu ook al in ronde 12 maar ja het moet wel lukken he?
Gisteren zijn wij op kraamvisite geweest bij mijn stiefzusje en Daan wilde de baby mee naar huis. Op en dan krijg je een opmerking nou dan weten papa en mama wat ze moeten doen. Tja dat weten wij maar al te goed.
Veel mensen realiseren zich niet dat het niet allemaal loopt zoals we zelf willen.
Nu is mijn schoonzus over 2 weken uitgeteld en ik hoop dat het daarna toch een keer raak zal zijn de baby boom bij vrienden en familie is dan voorbij. En ik hoop dat wij dan een keer aan de beurt zijn.

Liefs Saskia

hoi ik ben iris 32 jaar en heb  een gezonde dochter van 2.5 j . nu ook alweer 10de ronde.
ik kan me goed in jullie verplaatsen en weet hoe het voelt als ze je zulke dingen vragen of hinten gaan geven.

groetjes iris

Ha, zeker begrijp ik je gevoel. Zelf ben ik mama van wel 3 kindjes en ons 4e kindje is vorig jaar halverwege de zwangerschap overleden/geboren. En dat gevoel van 'mama' zijn wordt juist alleen maar versterkt als je weet hoe dat voelt. Daar is niets mis mee en niets geks aan. Als mensen je 'geruststellen': ach, je hebt er al 1 (of 3), wees daar nou maar gelukkig mee; dan gaan ze voorbij aan je verlangen en je verdrietjes hoewel ze het waarschijnlijk heel goed bedoelen.
Hou je haaks, laat je niet kisten door alle goedbedoelde opmerkingen, ik hoop dat je heel snel opnieuw zwanger zult worden.
Groetjes, Hannah

hoi lieve mensen,

wat ben ik blij dat er zoveel mensen met me meeleven en mijn probleem herkennen. Ik hoop natuurlijk voor ons allemaal dat we snel zwanger zullen zijn maar ik vind het fijn om via deze weg mijn gevoelens te kunnen delen. Ik wil ook nog even zeggen dat ik het ontzettend erg voor je vind Hannah dat je je kindje bent verloren lijkt me het ergste wat een moeder kan overkomen lief van je dat je inderdaad zegt dat het moedergevoel alleen maar versterkt word als je al een kindje hebt ik voel dat inderdaad net zo. Ik hoop voor je dat het nu beter met je gaat en echt onbegrijpelijk hoe onbedacht mensen dan kunnen reageren "want je hebt al gezonde kindjes" alsof dat de pijn en het vele verdriet verzacht van het gemis van jullie verloren kindje veel sterkte en ik hoop dat al jullie wensen en dromen mogen uitkomen. Ook wens ik Iris en Saskia veel sterkte raar he ik had altijd gedacht als je eenmaal zwanger bent geweest dan weet je lichaam wel wat hij moet doen maar het blijkt wel - niets is vanzelfsprekend in het leven! Ik zou het leuk vinden om te horen hoe het verder met jullie gaat met hopelijk snel goed nieuws maar ook voor minder leuke dingen ik hou het in de gaten hopelijk tot horens ik zou jullie ook via deze weg op de hoogte houden hoe het bij mij verloopt ik ben nu helaas ongesteld zwaar teleurgesteld maar ook weer hoop voor de volgende ronde ronde nummer 9. Is zo dubbel dit soort dagen de teleurstelling maar ook de gedachte snel verder voelen jullie dit ook zo? Hopelijk tot horens.

groetjes tweede kindje

Terug
Bovenaan