bezig zijn

Hoi hoi,
kunnen jullie kindertjes goed zelfstandig spelen?
of gaan en staan ze ook steeds waar mama is?
en waar spelen jullie kindjes graag momenteel mee?
Als ik even iets in het huishouden wil doen en bjorn
kan daar nog niet met mee helpen vindt ik het zo jammer
om maar steeds een dvd op te moeten zetten hahahha
wel is hij heel graag buiten aan het rommelen.
Ik zou ook graag wat fotos willen laten zien aan jullie
maar het wil me gewoon echt niet lukken,
ben er geloof ik niet zn kei in in dat soort dingen.

Gr Esther en Bjorn 04-09-06

Ivar kan op zich best goed alleen spelen, maar komt wel heel regelmatig even bij me om even te knuffelen, iets te laten zien of kijken wat ik aan het doen ben (vooral als ik in de keuken ben en hij me niet kan zien).

Elke keer een DVD erin zou ik zelf niet doen, ik zet Ivar gewoon tussen zijn speelgoed en ga de dingen doen die moeten,  tussendoor speel ik regelmatig even met hem. Als ik de kamer uit ga, gaat hij in de box want hij ligt nogal snel ondersteboven.

Succes!

Groetjes  Jenneke mv Ivar (18-9-06)

Kian scharrelt zelf altijd een beetje in het rond. Maar als ik iets doe geef ik hem vaak datzelfde ook te doen. Ik schoonmaken. ... hij ook een doekje. Ik koken ... hij ook een pot met lepels enzo. Ik de boodschappen opruimen... hij alles aangeven uit de tas.
Alles kost zo wel meer tijd, maar het is erg gezellig en hij glimt van trots als ik 'm complimenten geef over hoe goed hij het al doet!
Speelgoed vind ik moeilijk. Hij heeft niet heel veel, maar hij speelt ook liever met dingen die eigenlijk geen speelgoed zijn. Een oude portemonaie, een tv-gids, de kussens van de bang, potjes met deksels.... Vind het prima.
Wat hij wel graag doet is blokjes stapelen Ik heb van die grote plastic blokken van nijntje. Hij stapelt ze eerst allemaal op elkaar. En als ze halverwege zelf niet omkieperen dan geeft ie er een zetje tegen en ligt ie ook in een deuk.
Liefs NElleke

Kasper speelt het liefst met zijn blokkenkar. Daar scheurt hij het hele appartement mee door. En veder is hij gek op zijn knuffel koekiemonster die moet regelmatig even worden geknuffeld, net zo als mama   .  

Owja wat ook altijd leuk is, met water en/of zand spelen.

liefs Pauline mv kasper      

Sinds kort kan Enzo goed lopen dus elke dag loopt hij een stuk. En soms een lang eind in de kinderwagen. Eigenlijk zijn we elke dag wel weg. En verder kijkt hij wel altijd de Teletubbies en Zandkasteel. Als hij dat loert dan kan ik het huis aan de kant ruimen. En als hij geen zin heeft om te kijken dan "helpt" hij me mee. Enzo is altijd bij alle huishoudelijke klusjes erbij. En verder speelt hij graag met Duplo en zijn auto's en als het lekker weer is speelt hij buiten met zijn bal.
Eigenlijk is hij wel de hele dag bezig.... en soms als hij geen zin heeft dan knuffelen we en zit hij lekker bij me op schoot en dan zing ik voor m.

di silva

Hoi,

Hier gaat er ook wel eens een DVD in hoor, en de andere keren of ze loopt achter me aan of ik geef haar potloden en een kleurplaat. (de eerste paar keer wel bij blijven maar nu weet ze wel hoe het moet) ze is toch niet langer dan een minuut alleen en dan nog heel dichtbij. Verder speelt ze graag met haar pop met de daarbij behorende kammetjes en bakjes, potjes en bekertjes. Maar ja dat is dus een meisje, met blokken heeft ze niet veel. Wel met het rond rennen met karretjes (buggy en karretje van de Ikea). Oja en ze is veel met boekjes in de weer.
Zolang ik bezig ben gaat het meestal wel, ga ik even zitten dan zit ze opschoot  Niet altijd handig en leuk, maar ja ze wil ook haar aandacht.

Succes Nanda

Terug
Bovenaan