Bezigheden tijdens verlof

<p>Hoi allemaal, gewoon omdat ik nieuwsgierig ben, hoe vermaken jullie je tijdens jullie verlof? </p><p>Ik ben nu 37wk en mijn verlof is vorige week ingegaan (alhoewel ik al de hele zomer vakantie heb vanwege mijn baan in het onderwijs ?). Ik heb nu echt het gevoel in de wachtstand te zitten. Wissel een beetje af met rommelen in huis, lezen, series kijken, korte wandelingetjes en boodschapjes, middagdutje, af en toe iets lekkers koken of bakken en verder weinig interessants. </p><p>Hoe houden jullie je dagen leuk? ?</p><p> </p><p> </p>

Ik doe dingen waar ik normaal geen tijd voor heb (lees: neem) Zoals foto’s uit zoeken, fotoboeken maken. Kledingkast/voorraadkast/decoratiespullen uitzoeken.

Verder babywasjes draaien/ strijken, adresetikketten schrijven ipv printen (staat persoonlijker ofzo) geboorteslinger maken met de naam van de baby, andere decoratie klaarmaken, cupcakes gebakken voor de kraamvisite, ingevroren.. 

Wij hadden we  kraamverzorgster deze kookte, maar als tip heb ik lekker kokkerellen en invriezen, geloof me je bent er blij mee, en je visite vragen om voor je warm eten mee te nemen! Scheelt zoveel en is zo fijn. 

Hier een beetje dezelfde dingen als hierboven genoemd. Maar heb al een peuter van 2 rondlopen waardoor relaxen of netflixen wat lastiger is. Maar doe idd dingen waar ik normaal niet aan toe kom. En heb ineens enorme nesteldrang haha. Niet zozeer schoonmaken maar alles moet ineens anders of handiger ingedeeld worden. Dus ik kies elke dag een 'projectje'. Dat kan iets zijn om te knutselen voor de babykamer of dus iets wat ik wil opruimen of anders inrichten. Een ding per dag is echt genoeg voor mij op t moment en verder lekker op de bank met een boek en een kop thee en hopen dat de baby snel komt ?

Herkenbaar @zwangervandetweede! De babywasjes zijn inmiddels gedaan maar verder ben ik ook nog bezig met de enveloppen voor de kaartjes en enzo! ?
@mevrboes idd goede tip! We doen dat nu iedere avond bijna, ik kook gewoon dubbel en we vriezen porties in. Gaan we vast blij mee zijn over een paar weekjes! 

@lalana, die nesteldrang heb ik dus totaal niet! Handig als je 't wel hebt want dan heb je straks in ieder geval een lekker opgeruimd en georganiseerd huis ? Wel kan ik me voorstellen dat je je tijd anders indeelt met een peuter in huis! 

Hi! Ik probeer vooral te doen waar ik op dat moment zin in heb (zo van: niets moet, alles mag en nu kan het nog ?). Nu moet ik wel ook bekennen dat ik erg goed ben in lekker niets doen. Vaak betekent dit dat ik mijn dag voor een gedeelte vul met Netflixen/spelen op de Switch/dutjes doen. Daarnaast kies ik (net als lalana) ook elke dag een projectje uit om te doen. Dit verschilt van een paar wasjes doen tot de hele voorraadkast leeghalen/schoonmaken/uitzoeken. Morgen staat mijn kledingkast uitzoeken op het menu. Lang leve nesteldrang ? In de avond maak ik vaak nog een wandeling.

Terug
Bovenaan