Bezigheden voor een kindje van 16 maanden

Beste mede-ouders,

Even een vraagje, onze dochter is nu 16 maanden en gaat 1 dag in de week naar de creche en voor de rest is of papa of mama bij haar thuis. We doen veel met haar, naar de kinderboerderij, naar de speeltuin, zwemmen, boekjes lezen, spelen met haar speelgoed etc. .
Maar nu het weer slechter gaat worden en we niet meer zoveel naar buiten kunnen als het regent merk ik dat ze ongedurig wordt en dan op haar speelgoed en boekjes uitgekeken raakt. Wat doen jullie op zulke dagen met jullie kindjes? Nou moet ik wel zeggen dat ze een vrij druk kind is dat niet lang met iets kan spelen en het snel zat is en dan weer wat anders wil.

Groetjes Linda
 
Hoi
Misschien ben ik wel een "harde"mama maar waarom koop je geen poncho of een goede regenjas? Veel kindjes vinden het geweldig om lekker in de plassen te stappen.
Daarnaast is uit onderzoek gebleken dat het ook nog zo is dat kindjes die veel buiten zijn, ook met slechter weer, een betere weerstand  opbouwen en minder bevattelijk zijn voor ziekten.
Groetjes  
 
Waar je ook mee kan beginnen, (samen met je dochter), is:
- puzzelen
- Tekenen
- zingen en dansen
- Toren bouwen (ronde opstapelbare) jij opbouwen en zij in elkaar gooien.
- Samen eten klaar maken. b.v. jij schilt de aardappelen, hakt ze in stukjes en zei doet ze in een pan. Vind mijn dochter erg gezellig samen koken.
Hoop dat je weer wat ideeën hept.
Groetjes.
 
hoi,
je kan ook naar een binnenspeeltuin,
in sommige mogen zelfs géén kids boven de zeven jaar,
lekker makkelyk met een kleintje..
of zwemmen (centerparcs is leuk,ook voor de ouders)
en fietsen(lekker dik ingepakt is goed om uit te waaien,helpt by drukke kindjes prima)
maar zelfs naar de winkel is een uitstapje,
samen dingen benoemen of uitkiezen..
zelfs samen uitgebreid een bad nemen en lekker 'tutten' kan toch ook?
en een pizza maken (alle stukjes aangeven en opsommen)
,of schilderen met een verfshort voor..(met die pritt rollers met waterverf,minder troep!)
of met alleen een luier om en dan handafdrukjes(of voet-)
maken..he succes anne
 
Terug
Bovenaan