Bezigheden

Hallo ik ben vandaag 35+1 en vroeg mij af wat jullie dagelijks doen tijdens “de laatste loodjes” om de dagen wat snel voor bij te laten gaan?

Nou, ik kom eigenlijk meer tijd tekort?.
Afspreken met vrienden, naar familie, wat klusjes in huis, fotoboek maken, op de bank liggen. Heb verl tijdschriften en boeken liggen,masr ben er nog niet aan toe gekomen.

Hier 34 weken. Bij ons moet door de verbouwing in huis de kamer van mijn 2 jarige zoon nog gedaan worden en de babykamer… Van de week eerst maar eens beginnen om te zorgen dat de co-sleeper en de commode in onze slaapkamer klaar staan. Mocht mevrouw zich dan wel ‘op tijd’ aandienen dan heeft ze in ieder geval een bed en een commode ?

Dus ik kan de dagen in mijn verlof nog wel slijten met verven en bedden in elkaar schroeven ed…

Je moet er heerlijk van genieten als je verlof hebt van je eerste kindje. Ik zou nu wel meer tijd/ rust voor mezelf willen. Maar mijn zoons van 4 en 2 hebben vaak andere plannen.

Ik ben 30 weken. En heb een zware zwangerschap. Ik zorg voor me bijna 2 jarige dochter. En als zij na haar opa en oma is doe ik het huishouden en de was. Verder rust ik waar kan en neem ik het ervan. Ivm corona ook weinig contact met andere mensen buiten mij familie om omdat ik noet gevaccineerd ben. En ben zo nu en dan met de baby spulletjes bezig. Gelukkig gaan we nog 1 weekje op vakantie waar ik enorm naar uitkijk. Even een andere omgeving.. Ik zit namelijk al vanaf 18 weken werkloos en in ziektewet thuis. Heb goeie dagen en slechte dagen.. Maar doe wat ik nog kan.

Series kijken, fotoboek van de zwangerschap maken, rommelen op de babykamer, huis poetsen, vluchtkoffer 1047384 keer in en uit pakken om te checken of echt wel alles er in zit (waar je vervolgens de helft maar van gebruikt?), kleertjes van de baby nog een keer wassen, genieten van het feit dat je nog kunt slapen waar en wanneer je wil & dus ook doen, enveloppen voor de geboortekaartjes alvast schrijven.. dat soort dingen?!

Ik sprak toen de tijd veel af met vriendinnen en familie die door de weeks vrij zijn. Ook zorgde ik er voor dat het hele huis continu aan kant was omdat ik de kraamhulp hier niet "lastig" mee wilde vallen ?
Voor de rest veel netflix gekeken en heb ik mijn oude Nintendo DS uit de kast gehaald. Ik heb me echt niet verveeld! ?

In week 36 verhuisd, met nieuw huis en een peuter was ik vooral bezig. Maar doe vooral ook nog dingen die erna minder relaxt zijn; keertje kapper, pedicure, zwangerschapsmassage, afspreken met vriendinnen, je kleding kast alvast opruimen/uitzoeken, kleertjes voor je kind per maat opruimen en wassen, alvast eten koken en invriezen of juist lekkere dingen bakken en invriezen voor straks visite, geboorte kaartjes uitzoeken, afspraak bij de tandarts..

Terug
Bovenaan