bezighouden

Hallo,

Mijn zoontje is 13 weken en begint zich in de box snel te vervelen. Ik kan hem ook niet de hele dag bezig houden.
Wie heeft een oplossing?

groetjes, Ankie.

hoi Ankie,

Dat is wel normaal hoor. Mijn zoontje (14 wk) kan zich ook niet lang vermaken.en mama maar de clown uithangen om hem te entertainen....haha
Wat hij wel heel leuk vind is zitten in een wipstoeltje in de box. Zo kan hij alles zien wat ik doe.

Ook op zijn babyspeelkleed vermaakt hij zich goed. Dat is zo'n kleed met van die bogen erboven. Hij gaat dan proberen de speeltjes te pakken.

misschien heb je er wat aan.

groetjes Vanessa

Jeetje, wat maak je het meteen zwaar zeg met als je voor een kindje kiest........En wat een onzin dat je een kindje veel bezig moet houden, dat verschilt erg per kind. Het ene kind kan zich heel goed zelf bezighouden en het andere heeft daar meer moeite mee. Mijn zoontje hoefde ook op die leeftijd weinig beziggehouden te worden, ik heb dan ook geen echte tips voor je behalve misschien de bezigheden wat afwisselen, dus een tijdje in de box laten spelen afwisselen met een tijdje op een kleed op de grond met of zonder babygym. Dan is de omgeving weer anders en kan je kindje weer nieuwe indrukken opdoen. Want inderdaad, je kunt je kind niet continu bezighouden, dat houd geen mens vol.

Als het goed is heb je bewust voor een kind gekozen. Dat is helemaal niet zwaar maar als het goed is de realiteit. Dit kan overigens ook pas als je al weet dat je zwanger bent dus die mensen wil ik hier niet mee kwetsen!Het gevolg van een kind hebben is nou eenmaal dat je er veel tijd aan kwijt bent en weinig tijd overhoudt voor jezelf. Dit kan vervelend zijn maar het is niet anders! Inderdaad niet elk kind hoef je evenveel bezig te houden maar sommige kinderen hebben dat wel nodig. Dit is nou eenmaal zo bij kleine kinderen en dat gaat meestal vanzelf over.

Inderdaad moet je je kindje regelmatig bezighouden. Ik wissel regelmatig van box, naar wipstoeltje, even op schoot. Als je even iets moet doen, laat ik haar ook wel eens even jengelen. Ik praat/zing  veel tegen haar ook als ik bezig ben en uit het zicht. Lisse is nu inmiddels bijna 5 maanden en kan zich nu beter vermaken, maar ik herken het wel. We wisselen ook regelmatig van speelgoed en maken speelgoed van lege doosjes en verpakkingen. We maken er soms een draadje aan en houden het dan even boven haar (inderdaad ben je dan samen aan het spelen). Zo kan ze vormen, hard/zacht etc, ervaren. Ze staat ook voor het raam, kan nara buiten kijken. Ik doe dit al geruime tijd zo. Je moet maar denken dat deze tijd zo kort is op een mensenleven dat je zo intensief samen bezig bent. Ze gaat je steeds meer loslaten denk ik dan altijd maar. En moet je echt even wat voor jezelf, dan kun  je haar of even laten jengelen of als het langere tijd is oppas zoeken.
Probeer te genieten, het is maar zo kort. Het gaat zo hard!

Terug
Bovenaan