bezoek aan de verloskundige/doorgestuurd naar ziekenhuis

he mama's en toekomstige mama's

vanochtend naar de VK geweest en daar bleek dat de baby waarschijnlijk groot is, ik ben nu 27 weken en de buik is 29 cm. normaal zit het aantal cms ongeveer 4 cm onder het aantal weken dus zou de buik nu pas 23 moeten zijn. bij het vorige bezoek bij 24 weken was de buik 24 cm.
nu moet ik volgende week dinsdag naar het ziekenhuis voor een bezoek aan de gyneacholoog en een echo. hierbij zullen ze de baby nakijken enz.
ik maak me niet echt zorgen maar ergens is er een stemmetje wat fluistert, wat kan er zijn, wat is er met de baby....veelal natuurlijk hormonen en normaal maar toch...

wie van jullie heeft dit ook gehad en wat kan de oorzaak zijn..ik kan wel googlelen maar daar zal ik eerder horrorverhalen vinden dan een normale reden..

groetjes Veronique (nog ruim 4 weken en dan gaan we trouwen)

Hoi Veronique,
Ik ben gisteren bij de VK geweest, ook mijn baarmoeder is (te) groot, maar het kindje 'klopt' qua weken, dus volgens haar is er niets aan de hand. Ik barst wel van de pijn in mijn ribben, doordat alle organen (nu al) vreselijk in de verdrukking zitten. Ik ben 1.56 en heb al een behoorlijke buik. Ik kan je dus niet zeggen wat het betekend, het spijt me. Morgen hebben wij de pret-echo, dan kan ik 'm weer zien! Het wordt wel door een arts gedaan, ik zal er naar vragen en als hij een (zinnig) antwoord heeft het hier even plaatsen. Veel succes en maak je niet te veel zorgen he!
Groetjes Nanna

Hoi veronique
ook ik moet naar het ziekenhuis voor een extra echo maar dan voor het omgekeerde, ik ben nu zwanger van mijn tweede kindje en omdat mijn eerste kindje niet echt groot was moet ik nu ook een extra echo laten maken om de groei te bekijken.
maar je maar niet te druk heeft helemaal geen zin in is ook niet goed voor jullie allebei.
veel succes
groetjes

Hoi, wat vervelend. Ik kan wel zeggen, maak je niet druk, maar zo werkt het niet. Ik ben zelf 1.68 en heb ook al een behoorlijke buik. Volgens de verloskundige moet mijn baarmoeder tot aan de navel reiken, maar hij zit vier vingers er boven.....maar....ik mis onderaan mijn buik vier vingers, dus zegt ze: hij/zij zit gewoon hoger 'dan normaal'. Hoe meten ze je buik precies op qua cm?

Terug
Bovenaan