bezoek bij de gyn

Hallo,

De uitslag van het sperma onderzoek was er. Mijn man heeft 10 miljoen zaadcellen tegenover 20 miljoen normaal. Hij is dus verminderd vruchtbaar. Bij het inwendig onderzoek is gebleken dat in de ene eierstok eitjes liggen die niet rijpen, en in de andere eierstok een fout zit met de eisprong. Deze combinatie tussen man en vrouw deed de gyn doen twijfelen of wij wel spontaan zwanger kunnen worden. Ik heb nu eerst duphaston gekregen om mijn ongi op te wekken (2 x 1 pil per dag). Dan moet ik op de 3e tot en met 7e dag clomid gebruiken, en moeten we over 6 weken terug komen. Dan is mijn bloed uitslag er ook, en wordt gekeken hoe we verder te werk gaan??
Wie heeft hier ook ervaring mee??

Liefs Gineke.

Hoi Gineke,
Ik heb wel heel veel gelijke dingen meegemaakt. Mijn eitjes rijpen ook niet; ik heb pco. Wat betreft de samenlevingstest was het geen probleem. Mijn man had 30 miljoen zaadcellen, mijn slijm was goed en de acceptatie van beiden ook. Toen heb ik ook die Duphastonkuur gehad, binnen 2 dagen word je dan ongi. Niet heel veel bloed. Dan de 3e tm de 7e dag clomid. Dat heb ik 3 ronden gedaan. Maar mijn eitje groeide nog niet groot genoeg. (max 16.3mm) De eerste keer wel, maar toen sprong ie niet en verschrompelde hij vanzelf. Nu heb ik een clomid 100gr. kuur. Volgende week maandag is het dag 13 en moet ik weer een follikelmeting doen. Hopelijk is ie dan groter en gaat ie springen. Als ik dan geen lh aanmaak, betekent dat dat hij niet vanzelf gaat springen. Dan krijg ik een spuit met pregnyl, dan knalt het eitje binnen 40uur. Spannend dus.
veel succes meid! Hopelijk slaat het bij jou (eerder) aan.

Welke dag ben je nu?
Liefs A3

Terug
Bovenaan