Bezoek CB en 3e prikjes

Hey dames,

Hier weer een trotse mama! :)
Lars doet het heel goed. Zit qua gewicht iets onder het gemiddelde, maar dat had ik al verwacht omdat hij zoveel was afgevallen tijdens de buikgriep. Hij weegt nu 6130 gram, maar 3 weken geleden in het ziekenhuis 5410 gram dus hij is toch behoorlijk goed aangekomen in die 3 weken.
En hij is 64 cm, ook prima.
Verder is zijn ontwikkeling heel goed en is hij al snel met zijn spraakontwikkeling, dat zag ze aan zijn tong die hij gebruikt bij het brabbelen. Hij was hele verhalen aan het vertellen daar, zo leuk!
Zijn verkoudheid is niets aan te doen, maar dat had ik ook al verwacht. Vooral als ze naar de opvang gaan hou je dat niet tegen en kunnen ze daar de eerste 2 jaar behoorlijk last van hebben, maar niks om zorgen over te maken ook al houdt het lang aan.
Ze raadden aan om nog even te wachten met fruit en groente i.v.m. mijn allergiën, dus daar beginnen we met 5 maanden mee. We moeten daarom ook nog even op de 5 flessen blijven waarvan 2 met pap.

Ook heeft hij zijn 3e prikjes gehad, dat ging daar vrij goed, hij huilde maar heel even dus dacht ga even langs oma om een jasje op te halen maar dat was niet zo'n goed plan. Alles bij elkaar gekrijsd dus snel naar huis gegaan en toen viel hij als een blok in slaap en ligt nu rustig te slapen gelukkig.
Hoop dat hij er niet teveel last van zal hebben.

Nou dat was het weer, toch geen mooi weer dus tijd om het huis een grote schoonmaak te geven :)

Liefs Kim

super dat het zo goed met hem gaat ,,, erg zielig he dat ze zo verkouden kunnen zijn marina is ook al een tijdje verkouden ,,, maar gelukkig begint het nu minder te worden,,

xxxx
mandy

Hej meid!

Wat is Lars heerlijk gegroeid zeg! Hij maakt een mooie inhaalslag zo. Volgende keer zit ie vast weer heel mooi op het gemiddelde.

Die verkoudheid komt mij ook wel bekend voor hoor. Merle heeft dat ook. Gelukkig heeft ze er weinig last van.

Heeft Lars nu nog veel last van zn prikjes? Gelukkig hebben ze de laatste gehad en zijn we er even een tijdje af!

Huisje weer lekker schoon?

Kus Esther

Hey Esther,

Lars heeft na zijn slaapje 's middags geen last meer gehad. Heerlijk liggen spelen op zijn speelkleed, goed gegeten en goed geslapen dus heel fijn.

Huisje niet helemaal schoon helaas. Maar nog wel veel kunnen doen gelukkig. Vrijdag de rest :)

X

Hey Kim,

Zo Lars is evengoed hartstikke goed gegroeid, fijn zeg!!
En helemaal fijn dat hij geen last verder meer heeft gehad van zijn prikjes! Nu pas over 6 maanden weer gelukkig!

Jammer he, om nog even te wachten met fruit en groente...tenminste dat vind ik...wij wachten ook tot Bodhi 5 maanden minstens is...en ik weet dat dat het beste is hoor... Maar kijk er alweer erg naar uit om hem hapjes te gaan geven. Ben zoo benieuwd hoe hij zal reageren. Maar de tijd vliegt om...en dan kunnen ze nog heel lang smullen :).
Bodhi krijgt ook nog geen pap, doe jij dat twee keer door een fles? Of al vanaf een lepeltje?

Liefs Brigitte

Hey Brigitte,

Ja ben echt blij dat hij het zo goed doet en dat gewicht komt wel. Hij ziet er gezond uit :)

Wel jammer ja van die hapje, ben ook zo benieuwd naar zijn reactie. Maar de tijd vliegt inderdaad om!

Ik doe de pap 's morgens en de 4e fles door de fles 3 eetlepels. We willen wel gaan afwisselen met een bordje pap zodat hij al wel aan het idee en het lepeltje gaat wennen. Hij krijgt zijn vitamientjes ook al op een lepeltje maar dat is er maar één per dag.
Denk dat we hier morgen mee beginnen, dan zijn we allebei thuis. Ben heel benieuwd :)

Heb jij ook last van allergieën omdat je er mee wacht?

Liefs Kim

Hey Kim,

Ja ik heb zelf als kind last gehad van allergiëen en astma maar ben er in mijn pubertijd overheen gegroeid!
Dus ik denk dat t gewoon het beste is om gewoon nog even te wachten. Bodhi is de eerste van mij die naast BV al FV krijgt voor 6 maanden, dat heb ik met de oudste twee ook niet gedaan...Die hebben gelukkig nergens last van. Is natuurlijk geen garantie... Ik denk wel dat Bodhi ook wel voor de 6 maanden wat bijvoeding zoals fruit en groente zal gaan krijgen. Maar misschien is pap vanaf een lepeltje goed om mee te beginnen ja... Goed idee!
Hoe is dat bij Lars gegaan? Hoe vond hij het?
Heb je foto's gemaakt?
Naomi vond eten van een lepeltje in het begin helemaal niks en zat altijd onder omdat ze het uitspuugde hahaha! Nu is ze een alles-eter! Quinten at meteen alles!! Zo leuk al die verschillen!

Om mij heen zie ik ook wel babietjes die met 3 maanden al fruit/groente krijgen...dat vind ik sowieso te vroeg..maar dat moet iedereen zelf weten.

Liefs Brigitte

Hey Brigitte,

Ik heb ook astma gehad, maar gelukkig ook overheen gegroeid.
BV geeft inderdaad geen garantie, want ik heb vroeger 10 maanden BV gehad.

Papje was niks, hij begon kei hard te huilen. Morgen weer proberen en dan met een smaakje misschien dat dat helpt :)
Dus geen foto's gemaakt want het was van korte duur, wel een filmpje maar dat is zo zielig!

Liefs Kim

Terug
Bovenaan