Bezoek gynaecoloog

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,
Een tijdje terug had ik hier ook al een berichtje achtergelaten. Vanaf eind mei is mijn ongesteldheid nl. uitgebleven. Dat is dus zo'n 10 weken geleden. In deze periode heb ik 3 testen gedaan, allemaal negatief. Nu moet ik binnenkort voor het eerst naar de gynaecoloog. Heeft er nog iemand ervaring mee dat je ongesteldheid zo lang kan uitblijven ? Zo ja, wat voor klachten had je in deze periode ?Ik heb namelijk af en toe ontzettende buikpijn. Het zou fijn zijn om eens van te horen dat ik niet de enige ben die hier last van heeft.
Misschien dat diegene mij ook kan vertellen wat ik bij dat eerste bezoek bij de gynaecoloog kan verwachten. Alvast hartstikke bedankt !!
Groetjes Fenna.

hoi fenna,

ik ben niet bekend met zolang over tijd zijn/ongi uitblijven, maar ik weet wel genoeg over gyn bezoekjes....

nu nog steeds, na 8 jr bij die lieve man te komen, stel ik me er veel te veel van voor!
dus 1 tip kan ik je meegeven, stel je er niet te veel van voor, het is altijd zo teleurstellend! tenminste voor mij 8 van de 10 x wel!

succes!

xx kimpansee

Hoi Fenna,
heb geen ervaring met uitblijven van ongi,maar wel met de gyn. je zal eerst een soort intake gesprek krijgen,wat de klachten zijn en je medische geschiedenis. daarna zal hij/zij een inwendige echo doen om te kijken hoe alles er van binnen uitziet. dit kan vervelend zijn,maar is niet pijnlijk. a/d hand hiervan zal bepaald worden wat voor onderzoeken er zullen plaatsvinden(tenminste bij ons) hormonen onderzoek bijv. d.m.v bloedafname etc.

succes! hopelijk wordt je wat wijzer;wij in elk geval wel!
gr. petra

Hoi Fenna,

Ik was al een half jaar niet ongesteld geworden. Dit heet dan een post-pil amenorroe. Bij mijn 1e bezoek bij de gynaecoloog stelde zij vragen over cyclus voorheen, datum laatste menstruatie. Of je tussentijds klachten hebt van buikpijn e.d. Daarna een uitstrijkje en een inwendige echo. Dan wordt gekeken of er activiteit is bij je eileiders; of er follikels zitten. Verder voelt ze of je baarmoeder(mond) niet vergroot is. Ik heb binnenkort een tweede afspraak, dan wordt er bloed bij mij afgenomen (om hormoonspiegels te kunnen bepalen)en krijgt je partner een vruchtbaarheidsonderzoek.

succes
gr jackje

Hoi,
Heb geen ervaring met gyn, maar wel met uitblijven van ongi, zit nu al op een cyclus van 67 dagen, nog altijd geen ongi te bespeuren.
Mag ik je vragen hoelang jullie al bezig zijn?
Laat je ons iets weten na t bezoek van de gyn. Ben eigenlijk heel erg benieuwd.

grtjs,
Bea

Hoi Fenna,

Ik weet niet of je ongesteldheid uitblijft nadat je al eens ongesteld geweest was, of direct na het stoppen van de pil??

Ik ben in april gestopt met de pil en ben nog nooit weer ongesteld geweest. Volgens mijn huisarts moest ik maar in het najaar terug komen, als er dan nog niets is kan ik doorgestuurd worden naar de gyn.

Ik heb ook wel zo nu en dan buikpijn, maar dat is niet erg vaak. Eigenlijk heb ik bijna nergens last van, alleen in het begin zat ik lichamelijk niet erg lekker in elkaar...waarschijnlijk de ontwenning van de pil.

Op dit moment veranderen mijn borsten een beetje, dus wie weet....

Succes bij de Gyn in elk geval.

Groetjes Marianne

Terug
Bovenaan