Bezoek gynaecoloog

Hallo meiden,

Hier een update van mij. Zoals ik vorige week heb verteld, had ik een afspraak gemaakt  bij de gynaecoloog.
Na vorig jaar, 2x vrij vlot zwanger te zijn geworden en die helaas eindigden in een miskraam schiet het vanaf december  niet echt op. Ik had verwacht dat ik wel weer  vlot zwanger zou zijn, helaas duurt dat deze keer wat langer. Doordat het nu wat langer duurt ben ik het vertrouwen in mijn lichaam kwijtgeraakt en op aanraden van de verloskundige heb ik een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog. Ik weet aan het begin van mijn cylcus dat het niets wordt, zeg dat maar vaak genoeg tegen je zelf voor je het weet zit je in een negatieve spiraal. Ben ik wel vruchtbaar, zou er tijdens de 2e curettage iets niet goed zijn gegaan, mijn vriend rookt zou zijn zaad wel goed zijn, heb ik wel een eisprong, ben ik wel normaal, zou mijn baarmoeder verklevingen hebben, ik kan het zo gek niet bedenken of ik dacht dat ik het zou kunnen hebben.

Toch ondanks al dat gepieker ben ik ook wel weer goed bezig, zo ben ik een studie aan het plannen voor volgend jaar(naast mijn werk), na een aantal maanden niet te hebben gedronken, heb ik laatst besloten toch lekker te leven(stoppen met roken en drinken kan ook wel als ik weet dat ik zwanger ben). Kortom niets laten want stel dat.....en dan .....

Gelukkig nam mijn gynaecoloog me serieus en luisterde goed. Toen ik vertelde dat ik een regelmatige cyclus heb, een temp. verhoging in de 2e helft van mijn cyclus en verder niet echt kwalen heb, wist hij me behoorlijk gerust te stellen. Mijn vriend en ik, beide 27 jaar, gezond, en vorig jaar 2x vlot op elkaar zwanger geraakt.....eigenlijk zijn we bofkonten. Een positieve houding en een beetje meer vertrouwen.....dan komt het wel goed. Hij zei dat het het mooiste is dat de natuur  haar gang gaat......daarnaast in onze situatie is de kans erg groot dat er niets uit de onderzoeken zal komen. Kortom hij heeft me overtuigd daar nog even mee te wachten. Mocht het zo zijn dat ik in dec. jan. nog niet weer zwanger ben, dan mag ik terugkomen en dan gaan we stappen ondernemen. Het is dan precies een jaar na mijn 2e miskraam. Met toch aardig wat meer zelfvertrouwen nam ik afscheid, hij met de woorden tot ziens en als je weer komt, kom dan met een baby in je buik(LIEF HE!). Wat zo'n gesprek wel niet me je kan doen, ik ging erheen met het gevoel ik WIL ONDERZOEKEN, kom tevreden terug zonder verdere afspraken over onderzoeken.

Ik ga proberen er nog minder mee bezig te zijn, ga me opgeven voor de studie en lekker genieten van het leven, over 7 wk heerlijk met vriendje kamperen in Italie, wat kan het leven soms toch mooi zijn. Natuurlijk hoop ik op korte termijn toch zwanger te worden......80% van de stellen raken binnen een jaar zwanger, daar hoor ik vast bij ..... dus dan heb ik nog een half jaar! Meiden een heel verhaal, maar ik moest mijn positieve gevoel met jullie delen!
Heel veel liefs van Biate!

Hoi Biate,

Gelukkig ben je weer een beetje gerustgesteld en heb je er weer (wat) vertrouwen in. Zul je vast zien, dan ga je zo ontspannen op vakantie dat je zwanger weer terug komt!

Liefs Nanda

Hoi Biate,

Ik kan me best voorstellen dat je je toch begon af te vragen of het allemaal wel goed was. Zeker als het al 2 keer vrij vlot gelukt is. Fijn dat je een leuke gyn hebt! Waarschijnlijk wist je alle dingen die hij gezegt heeft zelf ook wel, maar het is toch even anders als hij het je verteld. Ik hoop dat je idd weer gauw bij hem langs kunt. Dat zou betekenen dat je een kindje kunt laten zien/ zelf zien. Ik ga voor je duimen!

Groetjes, Kat

Hi Biate,

Goed zo! Lekker even  aan jezelf denken en dingen plannen en doen  die je leuk vindt! Als je  allemaal leuke dingen te doen hebt en van  het leven  geniet gaat de tijd sneller voorbij en voor je weet.......  

Fijn dat dat gesprek met je gyn zo goed is verlopen, die bevestiging dat je je geen zorgen hoeft te maken helpt natuurlijk ook enorm. Hou dat positieve gevoel lekker vast. Wat voor opleiding ga je eigenlijk doen?

Liefs,
Daantje

He Biate,

Wat fijn dat je weer wat meer ontspannen van de gyn vandaan kwam. Maakt het vast ook weer wat gemakkelijker om er wat minder mee bezig te zijn. Hoewel we allemaal niets liever willen dan zwanger worden en een lief hummeltje op de wereld zetten, moeten we toch vooral niet vergeten om van  het leven te genieten! Met de zomer op komst (waar blijft ie nou?) en vakantie in zicht moet het best goed komen met dat genieten. Komt vast helemaal goed! Even ook uit nieuwsgierigheid, wat ga je studeren?

Groetjes, Em

Wauw, Biate, geef me even wat van jou positiviteit zeg. Ik kan merken dat het goed met je gaat. Blij toe hoor.

Ik hoop dat ik ook snel mijn leven weer kan oppakken en aan zwanger
raken bewust denk we eigenlijk nu nog niet hoor. Ook ik heb ffies rust
nodig nu, maar ja als het nu wel weer zo is ben ik bang en blij
tegelijk.

Ik voel me wel een heel stuk beter na jouw verhaal hoor.

dank je wel voor je reactie nog, lief van je.

liefs Hester  

Heej meiden,

Bedankt voor alle reacties! De studie die ik ga volgen is HBO Officemanagement, heb er erg veel zin in. Natuurlijk heb ik wel geïnformeerd mocht ik zwanger raken, wat de mogelijkheden zijn! Gelukkig zijn er veel mogelijkheden, dus niets houdt me meer tegen.
Verder heerlijk weekend gehad! Het gesprek heeft me echt heel erg goed gedaan, ik zit nu in mijn vruchtbare periode, denk vandaag mijn eisprong te hebben! Dus nu straks weer 2 wk wachten. Vandaag wordt de eerste dag geplande gemeenschap voor deze maand, dat is toch heel erg goed! Want wees eerlijk meestal zorg je toch wel voor om de dag wat nieuwe voorraad!!!(geloof niet dat ik de enige ben)
Het is echt heerlijk dit positieve gevoel, zelfs met de toch nog koude zomer blijf ik optimistisch voor de toekomst. Lieve Hester, ik gooi nu het positieve gevoel naar je toe....vang je het op.....komt ie......heb je het opgevangen???(hihi) Ook voor Hester, Inderdaad gek dat je huisarts je meer kan vertellen dan de gyn, sommigen hebben dus echt minder inlevingsgevoel!
Het weekend heerlijk gezocht naar leuke campings aan de italiaanse riviera, heb er zoveel zin in, die heerlijke pizza's en dat italiaanse ijs, het water loopt me bij de gedachte in de mond!
Nou tot horens meiden.
Liefs van mij

lieve Biate,

Het water loopt me in de mond zeg, pizza en echt italiaans ijs,mmmmmmmmmmm

Al ben ik nog nooit in Italie geweest, ik zou er alleen daarvoor al naartoe willen hahahahaha.

Meis, ik heb je positiviteit opgevangen en nu hoop ik dat het gaat
werken. Ik heb wel besloten het er allemaal niet bij te laten zitten.Ik
ben van plan om vrijdag toch wat te zeggen over de manier van doen bij
de gyn.

Ook moet ik elke keer denken aan die tabel van de hcg waardes.

Ik ga dus ook navragen of een vochtblaasje ook een bevruchte eicel kan zijn die nog heel pril is.

Want wie weet? Ik heb geen pijn en geen bloedverlies, en dat is toch wat bij een cyste hoort zegt men.

En anders hoop ik dat ik snel weer ongi ben hoor.

Ik wil ook zo positief zijn als jij en hoop er dus ook op dat jouw positiviteit aan slaat.

Dank je wel meis, liefs Hester  

Terug
Bovenaan