Bezoek HA.... Wie heeft tips

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Na een jaar ´oefenen ´ zonder succes heb ik nu toch maar een afspraak gemaakt bij de huisarts!! Al is het maar om weer een beetje rust tussen de oren te krijgen, aangezien de moed mij nu wel een beetje in de schoenen zakt, ookal weet ik dat ik gewoon geduld moet hebben......

Wie weet hoe dit in zijn werk gaat en wat ik allemaal moet zeggen.
Ik wil namelijk niet naar huis gestuurd worden met probeer het nog maar eens een tijdje en het komt wel, want ik merk gewoon dat ik er echt depri van aan het worden ben!!
Ik heb al wel een tijdje getemperatuurd, maar daar kan ik echt geen wijs uit worden. Ovultatietesten heb ik ook geprobeerd, één keer een positieve gehad, maar dus helaas zonder resultaat......

Thanks alvast....

Greetz

Oh meid, wat vervelend voor je... mijn schoonzus is ook al een enige tijd bezig om zwanger te raken. Ze is zo ongeloofelijk ermee bezig wat volgens mij nooit goed kan zijn, maar ja... wat doe je eraan he? Als je de huisarts uitlegt dat je graag verder wilt en niet zomaar naar huis gestuurd wilt worden zal die je toch wel netjes verwijzen??? Ik heb eerder voor zorgverzekeraars verwerkt en als je verwezen word door een huisarts kom je al heel ver en zit je als vrij snel aan de hormoontjes enzo, ze gaan dan ook testen of je niet te veel zuur in je baarmoeder hals heb zitten...  Ik ben geen held in de medici maar kan je misschien wel helpen bij zorgverleners over wat je nodig heb om bijvoorbeeld alles vergoed te krijgen enz... Als ik je kan helpen, laat het me dan maar weten!

Succes meid, en probeer gewoon lekker te slapen (ja ik weet het = makkelijk gezegd) en verwen jezelf met kleine dingetjes, geef jezelf complimenten!

Liefs Marianne

Hoi,

Neem je temp-staten mee naar de huisarts. Deze kan daaraan zien hoe je cyclus verloopt en of je een eisprong hebt. Veel mensen worden namelijk na het eerste ha bezoek naar huis gestuurd om eerst maar eens 3 maanden te gaan tempen en dan met de overzichten terug te komen.

Bij ons ging het als volgt. Samen met mijn man naar de huisarts gegaan. Hij kon aan de tempstaten zien dat ik iedere cyclus netjes een eisprong had. Wij waren toen inmiddels 2 jaar bezig. De eerste stap was het onderzoeken van het sperma. De uitkomst was gelukkig goed. De tweede stap was doorverwijzing naar de gyn. Gelukkig is dat niet nodig geweest. De dag voor we een afspraak hadden bij de gyn had ik een positieve test in mijn handen. En inmiddels hebben we een fantastische zoon van 9.5 maanden.

Wij zijn half oktober 2005 naar de ha gegaan en op 2 dec 2005 zouden we naar de gyn kunnen. Dus dat ging vrij vlot.

Veel succes bij de ha!

Groetjes,
mama van Tijs

Hoi,

wat je het beste kan doen is melden bij je HA dat je kinderwens hebt, dat je het al een jaar probeert en dat je graag doorverwezen wil worden naar de gyn.

Bij mij ging het als volgt,   bij de gyn een inwendig onderzoek (pijnloos), zaad testen, en moest temperaturen, bloed prikken.
Toen daar uit bleek dat er niet mis was en ik dus gewoon zwanger kon worden werd ik nog voor 6 maanden naar huis gestuurd. Omdat de kans dat je binnen 2 jaar proberen zwanger raakt nog steeds heel groot is en dat  90% van de vrouwen binnen 2 jaar zwanger raakt.

Wanneer er niets mis is gaan ze echt niet zomaar beginnen met hormonen!!!! Dan moet er toch wel iets mis zijn in je cyclus (of met het zaad van je partner)  of moet je toch al  langere tijd (ong. 2 jaar) bezig zijn!!!

Wat in ieder geval prettig is, is dat je weet dat er wel of niet iets aan de hand is en je die onzekerheid niet meer hebt. Dus zeker naar je HA gaan en vragen voor doorverwijzing.

Heel veel succes en ik hoop voor je dat je de MM niet in hoeft.

Groetjes Belle

Toen wij ruim 4 jaar geleden voor de 1e keer de medische molen in gingen deed onze huisarts helemaal niet moeilijk.
Het was voor mij mijn eerste bezoek aan onze toenmalige nieuwe huisarts en ik kwam meteen met dit probleem op de proppen...
Maar kreeg meteen een verwijzing, ook omdat mijn cyclus helemaal in de war lag.
Heb overigens na overleg met de huisarts eerst getemperatuurd (moest eigenlijk 3 mnd, maar mijn cyclus duurde toen 91 dagen ) en daarna verwezen naar het ziekenhuis.
Nu werd ik na  6 maanden proberen al doorgestuurd, omdat het probleem bekend is en we dus niet te lang hoefden te wachten om voor een 2e wondertje te gaan...
Inmiddels alweer een jaar in de medische molen...

Ben gewoon eerlijk tegen je huisarts, leg je zorgen en vragen daar neer en hopelijk krijg je snel duidelijkheid.
Ik hoop voor je dat de medische molen je bespaard blijft...
Veel succes
grtjs
mama peet

Terug
Bovenaan