bezoek huisarts

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Het is misschien een rare vraag, ik ben echt nog een groentje, maar
morgen ga ik dus naar mijn huisarts om te zien of ik echt zwanger ben (neem ik aan)
Heb gister zelf een test gedaan en die is positief
maar wat en hoe gaat een huisarts dat doen? moet je urine opvangen?
Vraag het me gewoon even af, wel fijn om wat voorbereid erheen te gaan..
En wanneer mag je trouwens voor het eerst naar de verloskundig?

Liefs Roos

Hey,

Nou gefeliciteerd als eerst!
Het bezoek aan de huisarts ging bij mij als volgt.
Hij feliciteerde me. Toen vroeg ik gaat u niet kijken of het echt zo is. Toen zei
hij dat de testen uit de winkel hetzelfde zijn als hun gebruiken. Dus positieve
test = zwanger. Verder kreeg ik een receptje voor foliumzuurtabletten. En een
afspraak voor een echo (maar dit was omdat ik echt geen flauw idee had hoelang
ik zwanger was, normaal krijg je dat geloof ik niet).
De vk bellen kan eigenlijk meteen, maar ik geloof dat veel vrouwen dit doen rond de 8e week van de zwangerschap.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

Gr Rinszz

Zo ging het bij mij dus ook!
Kreeg een kaartje mee van de verloskundige en moest zelf bellen voor een afspraak voor een echo omdat ik een onregelmatige cyclus had. En moest even foliumzuur kopen, that's it, geen onderzoek of wat dan ook.
Dus maak je niet ongerust!

En nog gefeliciteerd! Groetjes Tineke

Hallo Roos,
Waarom moet je naar de huisarts?
Ik ben ook een groentje maar ja een test is alleen positief als je echt zwanger bent, dus gefeliciteerd!! Verder kun je gewoon de vk bellen en en afspraak maken voor in de 8e week. De huisarts kan in principe niks doen volgens mij.
Groetjes,
Famke80
10 wkn 2 dgn  

Hoi dames,

ik lees hier in de reacties dat je na het bezoek aan de huisarts foliumzuurtabletten moet gaan halen maar daar had je al mee moeten beginnen hoor! Eigenlijk vanaf het moment dat je gaat voor een kindje al.
Dat wilde ik alleen even kwijt.
Verder sluit ik me aan bij de andere reacties. Een huisarts doet in principe niets en de vk kun je meteen al bellen. Die zal een eerste afspraak maken ergens in je negende week.
Gr Brenda (24 weken zwanger van de tweede)

hoihoi, tenzij je huisarts nog zelf "verlost" zeg maar en dat zijn er niet zoveel meer, kun je het ook gewoon telefonisch doorgeven, dat vinden ze wwel prettig mocht je in je zwangerschap ergens medicijnen voor nodig hebben bv een onsteking dan kunnen ze daar rekening mee houden.

afspraak maken met de vk kan direct en dan zal je eerste afspraak rond de 8 weken zijn, dit is meestal een intake-gesprek ze zullen hier dan van alles over je gezondheid en die van je man vragen en evt je ouders ivm evt erfelijke dingen  en ze nemen een buisje bloed af. Zo rond de 12 13 weken ga je je echte controles krijgen bloeddruk; groei van de baarmoeder e.d.

Foliumzuur slik je tot je  +- 3 maanden zwanger bent, in principe als je weet dat je zwanger wil gaan worden tot de 3 maanden, maar als je nu begint is er niks aan de hand hoor. en je kan dit gewoon bij de drogist kopen je moet het zowiezo zelf betalen. hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs linda

Gefeliciteerd!

Ook bij mij ging het een beetje hetzelfde, ik was zo blij met het nieuws dat ik het gewoon ben gaan vertellen, tegen de huisarts!! En die vond dat wel leuk, hij feliciteerde ons en deed ook geen test( ik had de test meegenomen en laten zien, ) Hij zei is duidelijk meid, en wij hebben de zelfde dus we doen geen nieuwe hoor.
Vroeg aan mij of ik wist wanneer ik de laatste menstruatie had gehad, en rekende toen voor ons uit, wanneer de uitgerekende datum is, en dat klopte..
Verder kreeg ik info mee van de vk in de buurt en mocht ik zelf een afspraak maken!
Idd was dit een intake gesprek met acht weken, ze nemen dan je gegevens door, je medische achtergrond en noem maar op, ook word je bloekdruk gemeten en word je gewogen, en daarna krijg je een nieuwe afspraak na vier weken, plus een echo!

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Geniet van het wondertje in je buik, het is zo speciaal gevoel..

Liefs Debbie

Terug
Bovenaan