bezoekje gyn

Hi allemaal, hier alweer een vraagje betreffende de 1 ste bezoek aan de gyn.
T is namelijk zo dat ik er heen ga vanwege langere/kortere en tussentijdse bloedingen, wel met een regelmatige cyclus, maar wel met veel PMS achtige klachten waardoor ik zo'n 3 van de 4 cyclus weken best "ziek" ben en aardige pijnklachten heb, ik ben hier best onzeker over, voor hetzelfde heb k een onsteking/cyste ..je weet t nooit. (temp curve laat wel een temp verhoging achter) Sinds dec 2003 ben ik van de pil af.

Enfin..daarvoor heb ik dus een verwijs brief en ik heb hier eerder een vraag gesteld wat ik bij de gyn kon verwachten zo'n eerste keer. Fijne reactie's gekregen...maarre nu is mijn vraag: Zouden jullie je vent dan ook meenemen??Ik wil m namelijk niet gelijk in het diepe gooien..en eigenlijk zijn we nog niet zolang bezig (ronde8)(wel een fijn idee voor hem dat hij zich ook zou kunnen laten testen omdat hij in een eerdere relatie al s zonder resultaat bezig is geweest)

Inge bedankt voor je reactie! Je hebt weer een balletje doen opgooien bij mij..
Gonnie..ook bedankt voor je reactie en heel veel succes op 13 sept. Ik laat mijn belevenis hier wel voor je achter.
Claudy..Ook succes maandag bij de gyn! Ben benieuwd of je verder komt! Ik lees t maandag vast wel!

hoi simoon,
ik heb ook ooit onderzoek gehad naar tussentijds bloedverlies en ging toen alleen omdat ik dat wel fijn vind. Ze hebben toen met een inwendige microscoop gekeken. dit deed geen pijn. ze doen dit niet meteen neem ik aan, ze zullen eerst gaan bekijken welke onderzoeken voor jou goed zijn en je bloed enzo bekijken denk ik.
als jou vriend al eerder bezig is geweest is t misschien wel slim om m mee te nemen. of als jij t fijn vind sowieso. bij mij was t trouwens zo dat t onderzoek naar bloedverlies bij de gynocologie was en ik daarna naar de fertiliteitsafdeling ben gegaan. ze vonden dat de problemen die ik had eerst onderzocht moesten wordne.
nog een geruststelling: er was bij mij niks aan de hand, kwetsbare plekjes zeg maar....(diekunnen ook spontaan gaan bloeden)
heel veel succes die eerste keeer. oh ja, toen ik terug kwam voor dat microscoop onderzoek stonden er ter afleiding / mentale ondersteuning en ook lering (voor hun) 3 gezellige vrouwen om de stoel. t was heel relaxed daardoor....
groetjes, lis

Hoi,
Ik begrijp nu beter waarom je bij de gyn terecht komt. Tja, ik zou toch mijn man meenemen. Je wil hem niet in het diepe gooien maar dat betekent toch niet dat jij er dan maar alleen in moet springen. Het lijkt me erg fijn dat hij jou kan ondersteunen bij de onderzoeken en de uitslagen die je straks gaat krijgen. Ondanks dat jullie niet direct komen voor vruchtbaarheidsproblemen zou ik toch proberen om een balletje op te gooien zodat je meteen alles uit kan sluiten en zorgeloos zwanger kunt raken. Omdat je schrijft dat je man in een vorige relatie geen kind heeft verwekt. Je kunt dit ook gewoon zeggen tegen de gyn lijkt mij.
Ik hoop dat er niets mis met je is!

gr.Inge

Hoi,

Ik heb mijn vriend ook meegenomen voor de 1e afspraak. Er werd hem ook vanalles gevraagd en ook bij hem werd bloedonderzoek gedaan en zaadonderzoek. Ik loop trouwens wel bij een fertiliteitsgyn.

Ik lees jou bericht wel op maandag en jij de mijne!!!

Liefs Claudy

Fijn die antwoorden!
Bedankt, ik zal een balletje bij mijn manneke opspelen...Inderdaad een goed idee om m mee te nemen (ai).
Enne weer een hoop geleerd, dacht dat de gyn "overal" voor was..De fertiliteit afdeling is weer een nieuw iets voor mij..
Succes verder en veel zon plezier!

Ha Simoon,

Ik zit met die zelfde twijfel. Ergens ga ik het liefst alleen naar de gyn. Zal wel te maken hebben met het gevoel dat er wel iets met mij aan de hand zal zijn en daar hoeft je man dan toch niet direct bij te zijn. Maar dat gevoel is natuurlijk onzin, want een kind krijgen doe je toch met zijn 2-en.

We gaan eerst nog lekker op vakantie, dus dan zullen we het er nog wel over hebben. Als ik het hem vraag, zal hij zeker wel meegaan.
groetjes,
Gonnie

Hoi Gonnie en Simoon,

Bij mij was het zelfs verplicht om met partner te komen. Inderdaad zoals boven al gezegd is, je gaat met zijn 2e voor een kindje en niet alleen. Mocht je dan om wat voor reden dan ook, in de MMM terecht komen, dan moet je dit ook samen doen. Het is niet zo dat je partner elke afspraak mee moet. maar een eerste afspraak is wel, heel belangrijk, zo rolt hij er ook een beetje in.

Ik wens jullie natuurlijk heeel veel suc6
Veel liefs Ang...

Terug
Bovenaan