Bezoekje HA

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Vandaag maar eens naar de HA geweest. Ik heb zo vreselijk veel last van de eisprong. Het lijkt wel of ik 2x per maand ongi moet worden. Toen ik zwanger probeerde te raken van onze zoon had ik dit niet. Ik weet zeker dat het mijn eisprong is, omdat alle zwangerschappen rond dag 10/ 11 ontstaan zijn. En ik heb een cyclus van 25 dagen. De HA gaf aan dat er wat aan te doen was, maar dat ik dat niet zou willen. De PIL zou het probleem wel oplossen! Jullie begrijpen dat ik de goede man hard uitgelachen heb! Maar nu mag ik Naproxen gebruiken voor de pijn. Paracetamol zou niet genoeg helpen. De gyn vond het ook al goed dat ik gewoon mijn migraine medicatie nam! Wat hebben die lui toch allemaal. Eerst mag je niks hebben als je zwanger bent, en nu mag ik best pittige pijnstillers hebben! Eerst maar eens zien wat er deze maand gebeurd. En als ik het niet red op de paracetamol zal ik een sterkere nemen. Maar gelukkig is het niks ernstigs. Alleen vervelend. Als het zo pijnlijk blijft gaat hij overwegen om me door te sturen naar de gyn om mijn baarmoeder en eileiders met contrastvloeistof door te spuiten, en te bekijken. Dat schijnt behoorlijk pijnlijk te zijn, dus ik hoop dat het niet nodig is.

Groetjes, Kat

HOI KAT,

Nou, troost je, je bent helaas niet de enige. Ik heb ook zo'n last van mijn eisprong. Het ergste is als het aan de linke kant zit. Maar vorig jaar had ik echt heeel veel last zodat ze mij doorgestuurd hebben naar een gyn en die heeft toen een echo gemaakt. Daar zag je een kleine cyste van 1,5 cm. Bij de laatste echo(2 weken gelden) was de cyste weg. Aan een kleine cyste doen ze niets. En ik moet zeggen dat het afgelopen half jaar iets beter gaat. Het ergste vond ik de pijn tijdens het vrijen. Heb je daar ook zo last van . Het gaat gelukkig wat beter. Volgens de gyn heb ik niet zoveel ruimte binnen zodat als de eitjes gaan groeien je het gaat voelen. Ik voel werkelijk alles in mijn lichaam, behalve een zwangerschap want we zijn nu bijna al 2 jaar bezig.

Maar maak je niet ongerust. Ik zal wel een echo laten maken om te checken of je geen cyste hebt.

succes!

Marielle

Hoi Marielle,

Aan een cyste had ik nog niet gedacht! Is dat nadelig bij het zwanger worden? En nu hij weg is heb jij er geen last meer van? Is hij hij vanzelf verdwenen?
Bij het plaatsen van mijn spiraal 2 jaar geleden dacht de gyn verklevingen te zien. Bij het verwijderen heb ik er nog naar gevraagd, maar volgens de HA hoefde dat geen probleem te zijn. Ik was met 3 maanden zwanger, dus het zal wel goed zijn. Helaas ging de zwangerschap mis. Na de curetage heb ik de gyn gevraagd naar de verklevingen. Hij was erg verbaasd, want hij had niks gezien! Het zal dus allemaal wel.
Het vrijen is gelukkig niet pijnlijk. De HA had het wel over dat het vrijkomen van het eitje pijnlijk kon zijn als het wat groot was. Hij denkt dus dat ik vergrootte eitjes heb. Zou niet schadelijk zijn. Maar de pijn mag nu niet meer erger worden, anders moet ik het wel na laten kijken. Maar dat onderzoek schijnt erg pijnlijk te zijn. Een vriendin heeft hem kortgeleden gehad, en ook een paar dames op het forum hebben hem gehad. Ze vonden het allemaal pijnlijk. Je snapt dat ik daar nog niet op zit te wachten! Ik zie het een paar maanden aan. Als het niet beter word laat ik het verder onderzoeken. Het schijnt te verdwijnen als ik weer zwanger ben. Daar hoop ik dus maar op. En na de zwangerschap komt er weer een spiraal! Dan hebben we deze ellende niet meer. Ik was met de Mirenaspiraal niet meer ongi. Zalig!

Groetjes, Kat

Een cyste kan nadelig zijn als hij in je eileider zit of vast aan je eileider. bij zweefde hij los in de buurt van mijn eileider. Cystes kunnen uit zichzelf verdwijnen en weer terugkomen. Ik voel nog steeds erg goed mijn eisprng maar het vrijen is gelukkig niet meer zo pijnlijk. Maar mijn eitjes blijf ik voelen hoor. Ik voel zelfs wanneer ze beginnen met groeien(6/7 dagen voor mijn sprong) Ik gebruik altijd ovulatietesten en ze hebben altijd gelijk hihi.
Een hsg moet inderdaad pijnlijk zijn. Ik ken nog niemand die het mee vond vallen...
Heb je al kinderen of ben je voor je eerste bezig? En voelde je ook dat je zwanger was?
Lijkt me weer heerlijk om weer aan te pil te gaan ,maarja dan wordt ik nooit zwanger..

gr
M

Terug
Bovenaan