Bezoekje huisarts

Vandaag weer naar de huisarts geweest en hij was erg tevreden over mijn templijsten van de afgelopen 3 cycli. Er is in ieder geval duidelijk een ovulatie te zien elke maand. Nu stelde hij voor om deze maand even af te wachten ook met het oog op de vakantie. Er is dan natuurlijk onderbezetting in het ziekenhuis en misschien dat als ik een keer helemaal tot rust kom??? Anders moest ik hem in augustus even bellen en dan kon ik gelijk een verwijsbrief komen halen. Hier kon ik wel genoegen mee nemen hoor. Hij was ook zo lief voor mij. Echt zo van meid, komt allemaal goed. Ik hoop voor je dat je dadelijk niet meer hoeft te bellen. Doet met toch wel goed.

Liefs Claudine

Hoi Claudine,

Zo er valt zeker gelijk een hele last van je schouder he? Nu weet je binnenkort wordt er aktie ondernomen. Fijn dat je in iedergeval duidelijke tempcurven hebt dat is ook een geruststelling. Geniet van je vakantie, lekker relaxen en tot rust komen. Hopelijk is het dan niet meer nodig.

Liefs Claudy

Hoi Claudine

Fijn dat je huisarts zo begripvol reageerde, en de vakantie voor de deur.. HEERLIJK! Waar gaan jullie naartoe? Wij gan over 2 weken naar Italie, hopelijk komen we met z'n drieen terug want ik heb zo ongeveer dit weekend mijn eisprong, klussen dus!
Dat de vakantie ontspanning moet brengen snap ik, maar het echte werk moet toch nu gebeuren.. Op vakantie zal ik er alleen maar achterkomen of het eindelijk eens raak zal zijn. Vrijdag terug voor een echo om te kijken of ik een eisprong ga hebben dit weekend, ik vermoed dat ik maandag dan weer terug moet komen want ik heb gisteren en vandaag ovulatietesten gedaan en nog geen LH-piek gehad. Dan zullen ze morgen op de echo wel weer een grote follikel zien en maandag kijken of die kleiner is (dan heb je eisprong gehad) en dan een weekje later weer bloedprikken om het progresterongehalte te bepalen.(dat is dan een bevestiging dat er inderdaad een eisprong is geweest) Ze laten niets aan het toeval over en willen alle feiten boven tafel hebben. Vorige cyclus hebben ze ook al gevolgd en toen had ik ook een eisprong gehad, en omdat ik dat toen zeker wist, had ik wel heel veel hoop!

Wat ik je wel even wilde zeggen is dat je er wel rekening mee moet houden, dat als je een verwijsbrief krijgt, je misschien niet direct terecht kunt in het ziekenhuis. Wij hadden geluk dat we tussendoor mochten omdat er een verkeerde afspraak was gemaakt, maar anders was er voor ons een wachtlijst van DRIE maanden. Ik snap dat je allang blij bent dat je een verwijzing in het vooruitzicht hebt, maar als je nu al een afspraak had mogen maken had het balletje al gerold als je op vakantie was.. scheelt weer een paar weken denk ik dan. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik een ontzettend ongeduldig mens kan zijn hoor.. maar wat betreft zwanger worden en een klein babytje in mijn armen willen houden helemaal. Liever vandaag dan morgen.

Mijn collega is een paar dagen geleden bevallen van een zoontje, PRACHTIG.
Ik ben zo blij voor haar en haar man. Zij leeft ook heel erg met mij mee en ze zei tegen me: "nou ben jij aan de beurt hoor!" met tranen in haar ogen omdat ze het mij ook zo gunt. Fantastisch toch?

Hoe dan ook uiteindelijk willen we allebei hetzelfde en wens ik jou en je mannie ook heel graag, dat het bij jullie ook niet lang meer zal duren. Wie weet... de vakantie..
Heel veel liefs Lill.

Hoi Claudine

Dus eindelijk weer een stapje verder. Wij zitten een beetje in het zelfde schuitje. Heb ook net een maand getempratuurd, maar heb zelf even besloten om met de vakantie dit even niet te doen. Na de vakantie nog een maand en dan wil ik ook naar de dokter. Hoe lang zijn jullie nu bezig? Wij zijn nu een jaar bezig, dus als ik straks naar de dokter ga, dan al langer dan een jaar. Ik hoop ook echt dat hij dan bij ons ook zegt dat we door kunnen, want soms word ik wel een beetje gek van onzekerheid. Vooral omdat nu drie van mijn vriendinnen zwanger zijn. Gun het hun van harte maar ik wil ook zo graag.

Ik hoop dat je van je vakantie geniet en na de vakantie niet eens meer naar het ziekenhuis hoeft. Maar zowel dan hoop ik dat je de antwoorden zult vinden die je zoekt.
Veel plezier met je vakantie.

Liefs janna nienke

Terug
Bovenaan