bezoekje vandaag

Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest om te kijken of ze meer kunnen vinden.

Er zijn globaal 3 oorzaken voor de groeiachterstand. Iets niet oké met de kleine, "gewoon" een kleintje die haar eigen lijn volgt of een niet goed werkende placenta/navelstreng.

Met de GUO van vandaag is optie 1 vrijwel weggestreept. Want medisch lijkt ze op dit moment gezond! Wel nog voor de zekerheid bloed af laten nemen om te kijken of ik geen infectieziekte heb (gehad). Maar dat verwachte de gynaecoloog gezien mijn medische voorgeschiedenis niet.

Volgende week donderdag weer een groeiecho (en daarna elke 10 dagen). Dan gaan ze kijken of ze haar eigen lijntje volgt of dat ze toch verder af gaat buigen. Aan de hand van die echo gaan ze ook de vervolg stappen bekijken. Al vermoedde de gynaecoloog van vandaag ook dat we eerder ingeleid gaan worden.

Vooralsnog hoefde ik nog niet te minderen met werk of stoppen met zwangerschapssporten. Dus voor nu dus goed nieuws dat er niets met de kleine aan de hand is en volgende week hopen we weer meer te weten!

Klein vreugdedansje vandaag in ieder geval!

Hoe ver ligt jullie kleine achter met de groei? Ik krijg elke keer 3 groei lijnen te zien en bij de 20 echo en de 27 weken echo (3D) lag ze op de onderste lijn ipv de middelste ze gaan nu ook bij de 34 weken extra de groei na kijken omdat ik bij de verloskundige ook al aan had gegeven dat ze bij de 27 weken zagen dat ze achter lag vandaar mijn nieuwsgierigheid. Hoop dat het verder bij jullie allemaal goed is

Jeuj!!! Gelukkig maar! Valt er een last van je schouders af nu je weet dat "de kleine" gezond is. Althans zover ze kunnen kijken. Ik ben heel erg blij voor je. Goed dat ze je zo goed in de gaten houden met een echo om de 10 dagen. Hou ons op de hoogte!

Hoi meiden, bedankt voor de reacties!

Donderdag gaan we weer een kijkje nemen bij onze meid.

@mandje1990, Bij de vorige controle liep ze ruim 3 weken achter. Ik was toen bijna 32 weken en ze kwam uit op 28 weken.
Bij mij lag de kleine bij 20 en 27 weken op een waarde na onder de onderste lijn (en bij mij had de verloskundige 5 lijnen)

Terug
Bovenaan