bezoekje ziekenhuis

Ik voelde de kleine meid sinds gister niet meer zo goed bewegen. Na veel tobben heb ik de verloskundige gebeld en die had het druk en ik moest maar even naar het ziekenhuis.
Dus ik naar het ziekenhuis en er is een hartfilmpje gemaakt en een echo. En toen ik daar lag was mevrouw heerlijk aan het schoppen.
Op de echo was ze op haar duim aan sabbelen en lekker aan het drinken. Alles was dus prima en ze had het reuze naar haar zin.
Voelde me wel een beetje stom maar het gaf mij toch rust.
De gynecoloog vroeg of ik misschien over 2 dagen nog een keer wilde komen om mij nog meer rust te geven. Dit heb ik maar afgeslagen want ik moet ook wel een beetje vertrouwen hebben. Maar maak ik meer weer zorgen dan bel ik ze meteen weer.
Ze vonden het in het ziekenhuis ook helemaal niet raar ofzo. Dus als iemand zich zorgen maakt, niet twijfelen maar bellen.

Groetjes Peet

Hi Peetje,

Het lijkt wel of je mijn verhaal beschrijft van 2 weken geleden. Ik voelde de kleine helemaal niet meer, terwijl ze eigenlijk 24 uur per dag 7 dagen per week in de weer is. Soms denk ik wel eens dat ze nooit slaapt!

Ik heb toen het ziekenhuis gebeld (moet in het zkh bevallen) en ook bij mij deden ze totaal niet raar. Kreeg een ctg en zag dat de kleine bewoog, maar voelde nauwelijks iets. Daarna nog een echo en een gesprekje met de gyn. Ik mocht me geen zorgen maken, maar ja... doe dat maar eens niet.

Ik kreeg een trappelkaart mee: ik moest vanaf 9 uur in de ochtend gaan tellen hoe vaak ik haar voelde en als ik nummer 10 bereikt had, moest ik de tijd noteren. Die 10 keer moesten wel voor 22 uur bereikt zijn, anders moest ik even bellen. Oke, het duurde soms tot in de avond voor ik haar 10x voelde, maar die kaart was een fijne geruststelling.

Na een weekje vakantie is ze gelukkig weer helemaal terug. Ik voelde haar vandaag zelfs om 11 uur al voor de 10e keer! Dat is niet altijd fijn, maar ik ben er erg blij mee.

Sommige vk zeggen dat je een kindje 6-7 keer moet voelen, anderen zeggen iets meer. Bel anders even je vk wat de richtlijnen voor jou zijn. Dat kan je erg geruststellen.

Gr. Tamara.
(februari mama)

Terug
Bovenaan