Bezorgd (6+4)

A

Anoniem

Guest
<p>Hallo dames,</p><p>Misschien ben ik overbezorgd, maar ik wil toch graag even navragen of er dames zijn met dezelfde ervaringen. </p><p>Inmiddels ben ik 6+4 weken zwanger van ons eerste kindje. Vorige week heb ik al een echo gehad waarop een kloppend hartje te zien was. Ik had al sind week 4 ontzettend last van kwaaltjes zoals vermoeidheid, extreme misselijkheid, overgeven, opgeblazen en steken in de onderbuik. Inmiddels heb ik een hele stapel vitamine preparaten en medicijnen gekregen en ik merk dat de kwaaltjes het ene moment heftig aanwezig zijn en dan weer verminderen Alleen de vermoeidheid en misselijkheid is eigenlijk altijd aanwezig. Ook heb ik nog steeds af en toe steken in de onderbuik.  Dit schommelen maakt mij erg onzeker en kan dit dan duiden op een miskraam? </p><p>Liefs</p>

Het is heel normaal dat je kwaaltjes komen en gaan. Ik had tussen de 7 en 8 weken een week dat ik nergens last van had. Daarna kwam het weer driedubbel terug. Geen zorgen maken! Ik ben bijna 17 weken en gelukkig vanaf week 13 zo goed als kwaaltjes vrij. 

Geniet van de dagen dat je nergens last van hebt!!

Hoi! Gefeliciteerd met je zwangerschap :) 
Ik heb de hele zwangerschap eigenlijk vrijwel geen kwaaltjes, alleen vermoeidheid in het begin een beetje. Wel kon dit (net al wat jij beschrijft) de ene dag er heel erg zijn en de volgende dag compleet verdwenen zijn. Ook krampjes in mijn onderbuik herken ik (menstruatie achtig, behalve dat ik het rondom de menstruatie juist niet heb). Hoort er ook allemaal bij! Probeer je zo min mogelijk zorgen te maken en naar de echo's toe te leven, dat hielp mij heel erg :)
Fijne zwangerschap!

Het is al heel bijzonder dat je zo vroeg in je zwangerschap een kloppend hartje hebt mogen zien ;) Kwaaltjes komen en gaan, vooral in het eerste trimester. Je hormonen schommelen dan nog zo ontzettend veel, dus je lichaam is eigenlijk constant een balans aan het zoeken. Dat betekent dus dat je de ene dag ergens heel veel last van kunt hebben, en de andere dag bijna niks voelt. Op het moment dat je het tweede trimester in gaat, is je lichaam wat gewend en stijgt je hormoonniveau ook niet zo extreem meer. Je zult zien dat het dan rustiger en constanter wordt.
Ik heb altijd het eerste trimester een zware tijd, ook door veel misselijk en overgeven (zelfs opgenomen in het ZKH voor uitdroging), het tweede trimester is hemels en heb ik bijna nergens last van en dan in het derde trimester komen er weer allerlei vervelende kwaaltjes terug. O.a. slecht slapen (3 uur per nacht is gemiddeld hier), rusteloze benen, maagzuur, een baby die me verrrot schopt ;) Ben nu 33 weken zwanger van nummer twee en al aan het aftellen tot we onze kleine kunnen verwelkomen. Op het moment dat je plotseling ECHT HELEMAAL NIKS meer voelt en je flink bloedverlies krijgt, hoef je je pas zorgen te maken. Dus probeer lekker te genieten, voor zover dat gaat met alle kwaaltjes ;)

Terug
Bovenaan