bezorgd

dag meiden,

ik had vanmiddag de huisarts gebeld voor een uitslag van mijn bloedonderzoek, en nu zei ze dat ik een erge bloedarmoede heb, ze heeft me een reseptje voorgeschreven van ijzertabletten en ze noemde en paar dingen op waar ik afstand van moest houden en ze vertelde me dat ze een schimmel in mijn urine heeft gevonden, maar omdat ik daar al niet lang geleden een receptje voor heb gekregen en die nu op is ik niet weer zoiets hoeft te gebruiken maar gewoon veel water moet drinken maar dat doe ik al heel veel, ik weet eigenlijk wel waarom ik bloedarmoede hebt, ik eet namelijk de laatste tijd helemaal geen warm eten meer omdat ik daar helemaaal geen zin meer in heb, ik weet dat dat heel slecht is, en nu wil ik dus weer gezonde maaltijden maken maar ik ben heel slecht in koken, ik weet echt niet wat voor eten met waar veel ijzer in zit ik klaar moet maken en hoe?? ik ben nu heel bezorgd om de gezondheid van het de baby omdat ik zo ongezond eet, en ik krijg pas volgende week donderdag mijn eerste echo, ik ben nu namelijk pas 9weken zwanger, ik weet niet of ik zo lang kan wachten om te weten hoe het met de baby gaat, ik voel mij ook echt zeer schuldig doordat ik niet gezond eet, maar ik kan gewoon geen eten klaarmaken :( ik weet echt niet meer wat ik moet doen..

groetjes
 
hoi nadine
je kan bijvoorbeeld rosevicee siroop kopen (FERRO). ken je dat? staat bij babypap in supermarkt. daar zit de nodige ijzer in. verder moet je veel peulvruchten zoals bonen eten en in spinazie zit ook veel ijzer. en appelstroop kan je op je brood doen als je geen warm lust. maar ik zou het je toch aanraden. je kan bijvoorbeeld bij de AH kant&klaarmaaltijden kopen voor in de magnetron, met stukje vlees en spinazie en aardappeltje enz. en anders warm je gewoon een klein potje van bonduelle bv op. dat is niet moeilijk!
maar toen ik nog zo pril zwanger was luste ik ook geen warm meer. bij mij is het vanzelf over gegaan rond de 13 weken en lust nu weer vanalles!