bezorgd

dag meiden,

ik had vanmiddag de huisarts gebeld voor een uitslag van mijn bloedonderzoek, en nu zei ze dat ik een erge bloedarmoede heb, ze heeft me een reseptje voorgeschreven van ijzertabletten en ze noemde en paar dingen op waar ik afstand van moest houden en ze vertelde me dat ze een schimmel in mijn urine heeft gevonden, maar omdat ik daar al niet lang geleden een receptje voor heb gekregen en die nu op is ik niet weer zoiets hoeft te gebruiken maar gewoon veel water moet drinken maar dat doe ik al heel veel, ik weet eigenlijk wel waarom ik bloedarmoede hebt, ik eet namelijk de laatste tijd helemaal geen warm eten meer omdat ik daar helemaaal geen zin meer in heb, ik weet dat dat heel slecht is, en nu wil ik dus weer gezonde maaltijden maken maar ik ben heel slecht in koken, ik weet echt niet wat voor eten met waar veel ijzer in zit ik klaar moet maken en hoe?? ik ben nu heel bezorgd om de gezondheid van het de baby omdat ik zo ongezond eet, en ik krijg pas volgende week donderdag mijn eerste echo, ik ben nu namelijk pas 9weken zwanger, ik weet niet of ik zo lang kan wachten om te weten hoe het met de baby gaat, ik voel mij ook echt zeer schuldig doordat ik niet gezond eet, maar ik kan gewoon geen eten klaarmaken :( ik weet echt niet meer wat ik moet doen..

groetjes
 
hoi nadine
je kan bijvoorbeeld rosevicee siroop kopen (FERRO). ken je dat? staat bij babypap in supermarkt. daar zit de nodige ijzer in. verder moet je veel peulvruchten zoals bonen eten en in spinazie zit ook veel ijzer. en appelstroop kan je op je brood doen als je geen warm lust. maar ik zou het je toch aanraden. je kan bijvoorbeeld bij de AH kant&klaarmaaltijden kopen voor in de magnetron, met stukje vlees en spinazie en aardappeltje enz. en anders warm je gewoon een klein potje van bonduelle bv op. dat is niet moeilijk!
maar toen ik nog zo pril zwanger was luste ik ook geen warm meer. bij mij is het vanzelf over gegaan rond de 13 weken en lust nu weer vanalles!
ik wens je veel succes.
liefs van sandy
 
In runder en kalkoenvlees zit ook veel ijzer; voor op brood runderrookvlees (lichtgezouten nemen hoor) en kalkoenfilet. Appelsap schijnt ook goed te zijn, en sla (alle rauwkost eigenlijk, hoef je ook niet warm te eten). Sterkte ermee Nadine, ik begrijp dat je je heel schuldig voelt, maar tegen je zin in van alles eten daar word je ook niet blij van toch??
 
Ik denk dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken over je baby die neemt wel wat ie nodig heeft zelf heb ik de eerste 16 weken bijna niets tot niets gegeten. Erg misselijk en veel braken heb er zelfs voor in het ziekenhuis gelegen en ben tien kilo afgevallen en de baby? Die doet het harstikke goed.
 
Zelf ben ik dol op campingsla! Ik gooi dan sla, tomaat, komkommer, gekookte eieren en appel door elkaar. Zo simpel en toch lekker! Ook ik drink Roos Vicee Ferro. Momenteel kan ik geen broccoli of andere groenten door mijn keel krijgen. Om toch gezond te eten, eet ik vaak vis (makreel, paling, zoute haring), hartstikke goed voor je kindje! Succes!
 
Als je je zorgen maakt of je wel alle vitaminen enzo binnen krijgt kun je ook pillen nemen. Ik zelf heb Multi Totaal voor de zwangere vrouw van de HEMA. Hier zit alles in wat je nodig hebt, je kunt er twee per dag nemen!!! Probeer wel groente (rauwkost of salade) te eten en fruit.
Ik zou me niet teveel zorgen maken hoor...

Succes met je echo.

Liefs Sas
 
Ga eens naar de bibliotheek en haal wat kookboeken voor zwangeren. Bv. "eten voor twee", daar staan speciaal recepten in die gezond zijn, en niet alleen voor warm eten. En je hoeft ook geen wereldkok te zijn om zo'n recept na te maken hoor. Misschien krijg je er dan nog lol in ook
Groetjes
 
dag lieve meiden,

hartelijk bedankt voor jullie snelle reactie!!! dat doet me echt goed, k ga zo dan ook even wat inkopen doen, ik ben gek op roos vicee maar heb het heel lang niet gedranken kwas het helemaal vergeten en ik wist niet dat dat zo gezond is, dus dat zal zeker straks op mijn boodschappen lijstje staan :) kheb eigenlijk nooit echt kant en klare maaltijden gekocht en ook eigenlijk niet aan gedacht maar dat ga ik nu echt zeker wel doen, ECHT BEDANKT MEIDEN XXXX

groetjes
 
Terug
Bovenaan