Bezorgd!

Mijn dochtertje van bijna 6 mnd drinkt sinds een week of 3 haar fles niet meer leeg en laat best veel staan, zo'n 60 ml. Ze krijgt 5 x 200 ml aangeboden. Ze groeit wel goed en plast ook goed, maar ik vind het zo vreemd. Moet ik me zorgen maken? Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? Misschien kunnen jullie me gerust stellen.

Bedankt, een misschien iets te perfecte moeder.
 
mijn zoon pim kreeg toen nog maar 4 en iets later 3 flessen op een dag maar hij eet ook fruit en groente misschien is ze toe aan een fles minder groetjes marloes
 
Wij hebben dat op een gegeven moment met 4,5 maand ook gehad. Melk ging er niet meer zo vlot in. We zijn toen eerst fruit gaan geven en daarna ook groenten in de avond. Nu drinkt hij met 6,5 maand 3 flesjes, 'sochtends pap, smiddags fruit en 's avonds groenten. Alles bij elkaar inclusief pap zo'n 800/900 melk. Dit is overigens best veel. Dus het is op zich niet heel raar. Als je kindje goed groeit en vrolijk is enzo, dan zou ik me zeker geen zorgen maken.

Succes
 
ook mijn dochter krijgt al een hele tijd 4 voedingen en is binnenkort ook toe aan maar 3, dit door de bijvoeding die ze nu krijgt.Ik denk dat je dochter te veel krijgt.maud haar schema is nu(ook 6 maanden)
8.00 uur 210 cc water + voeding
10.30 uur fruit
12.00 uur 210 cc
16.00 uur 210 cc
18.00 uur groente
19.00 uur 210 cc met 2 kleine schepjes nutrix
Meestal laat ze nog wel gemiddeld 40 c per fles voeding staan, ook eet ze tussen door nog wel eens een broodkorstje!
Succes!
 
Mijn dochtertje had dat ook. Maar dan kreeg ze ook fruit en groente hapjes (kleine beetjes). Ik ben toen gewoon gaan minderen.
Nu bij bijna 8 mnd zit ik op 3 (200cc) flessen en fruit en groente (half potje per keer). Hier heeft ze echt genoeg aan. Als ze echt honger zou hebben geeft ze het wel aan.

Zolang de luiers nat blijven is er niets aan de hand.
 
wij zitten ook al een tijdje op 4 flessen (vanaf omgeveer 4 1/2 maand) en denk dat we nu richting 3 flessen gaan, omdat hij ook steeds 60cc laat staan (hij is nu ook 6 1/2 maand). Maar goed, hij krijgt dan ook fruit en groente. En dus 4 flessen van 180 cc. Ik denk dat je gewoon teveel melk geeft. Ben je al met bijvoeding begonnen?
 
Ik denk ook dat je teveel geeft, ons zoontje van 6 maanden krijgt 4 x 200 cc + een fruithapje en 's avonds beetje diksap. Je komt nu in een periode dat ze wat minder melk nodig hebben dus kan heel goed!
 
Terug
Bovenaan