Bezuinigd!

A

Anoniem

Guest
Hoi,

in het verleden heb ik een keer een hele discussie gevoerd over inkomen etc.
Het ging toen over mensen met een modaal inkomen die maandelijks  niet veel over houden en hogere + mindere inkomens.
Uiteindelijk heb ik hand in eigen boezem gestoken en ben ik onze financiën gaan nalopen. Wat bleek? Heel veel dingen konden  veel goedkoper.
Onze zorgverzekring heb ik omgezet, dat scheelde ons 33 euro per maand (wel dezelfde voorwaarden maar andere zorgverzekeraar).
Ons enegergie voorschot bleek veel te hoog, van 193 naar 134 (straks terug naar 150 voor de zekerheid).
En we zijn met onze mobieltjes gewisseld van provider (weg bij Vodafone) dat scheelt ons nog eens 50 euro per maand.
Onze adsl aansluiting i.c.m. telefonie bleek al de goedkoopste te zijn.
Bovendien letten we nu veel meer op wat we uitgeven aan boodschappen. Mijn man gaat 1x p.w. naar een goedkopere supermakt om daar de grote inkopen te doen en de babyspulletjes haal ik allemaal in de aanbieding.

Toen we nog alleen waren en ik 70 uur werkte hoefden we nooit op dat soort dingen te letten. Opeens sloeg bij mij toen de paniek toe bij het zwanger zijn, oh jee, wat als straks de baby er is en we minder gaan werken?
We komen voor geen enkele toelage in aanmerking, maar op deze manier besparen we toch een hoop en kan ik volgende maand  met een gerust hart  parttime aan de slag ;o)

Sterker nog; wat we erg belangrijk vinden is om ons zelf niet te verliezen in het ouderschap. Daarom gaan we nog regelmatig stappen of uit eten en dat kan op deze manier goed uit!

Dat wou ik even vertellen, oh ja.. nog meer  bezuinigingstips zijn altijd welkom uiteraard!

Gabriëlle

hoi

ja bij ons ook moest wel effen na denken wat wij kwa bezuinigingen deden. maar wij doen ook zeker mee. wij gaan van 4 auto's naar 2 auto's waarvan er maar 1 rijd 3 hobby auto's maar meneer werkt te veel en nu ook de kleine er bij ja dat kan niet allemaal. en jeroen men vriend gaat vanaf februari op de brommer naar zen werk. boodschappen deden we al heel goed koop liddl en ook de patat pan is de deur uit.

scheelt toch altijd weer. haal ook altijd broeken voor jeroen in de aanbieding 3 voor 50E. zo scheelt het ook dat jeroen snachts oppast en ik weer overdag ja het wordt pittig alleen de maandag maar voor de rest weet ik het even niet meer.

o ja ik ga 1 dag minder werken en jeroen ook. maar jeroen is vrachtwagen chauffeur en maakt toch nog veel uur min 12 op een dag.

nou doei doei lucy

een tip is om nu kleertjes in de grote maten te kopen. Alles is nu in de uitverkoop.

Terug
Bovenaan